نتایج ناامیدکننده ایران در المپیک۲۰۱۶
شاید بهترین توصیف برای وضعیت ورزش ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ همان باشد که پیمان رجبی، ورزشکار رشته دوومیدانی مطرح کرد:«مسئولان در حد پراید هزینه کردند ولی توقع لامبورگینی دارند!»
کد خبر: ۲۷۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶ 17 August 2016
به گزارش تابناک مازندران،  به نقل از  خانه ملت، برگزاری بازی‌های المپیک در هر چهار سال صرفا یک رویداد ورزشی نیست بلکه نشان دهنده ظرفیت ورزشی کشورهای شرکت کننده در این میدان بزرگ نیز تلقی می‌شود. خرید ورزشکاران خارجی به منظور کسب مدال، تخصیص منابع مالی فراوان، ایجاد انگیزه و درنظر گرفتن پاداش‌های مالی برای قهرمانان و ... نشان دهنده اهمیت این آوردگاه برای کشورها در سراسر دنیا است.
 
اما حافظه تاریخی یادآور می‌شود که از نخستین حضور رسمی کشورمان در المپیک در بازی‌های ۱۹۰۰ پاریس تا ۲۰۱۶ ریو، ورزشکاران ایرانی موفق شدند تا در مجموع ۶۱ مدال برای کشورمان تصاحب کنند. ۱۶ مدال طلا، ۲۱ مدال نقره و ۲۴ مدال برنز حاصل تلاش ۵۱ ورزشکار ایرانی در ۱۷ دوره از بازی‌های تابستانی المپیک بوده است.
 
به طور معمول در ماه‌های پایانی منتهی به برگزاری مسابقات المپیک عموما مسئولان ورزشی کشورمان از برنامه ریزی‌های صورت گرفته در راستای کسب سهمیه و حضور پررنگ در این مسابقات می‌گویند؛ این مهم در حالیست که برخی از ورزشکاران نیز در واکنش به برخی اظهار نظر مسئولان نسبت به فراهم بودن همه شرایط به منظور کسب قهرمانی اعتراض کرده و از نبود امکانات و حداقل های مورد نیاز گلایه می‌کنند.
 
شاید بهترین توصیف برای وضعیت ورزش ایران در المپیک ریو ۲۰۱۶ همان باشد که پیمان رجبی، ورزشکار رشته دوومیدانی مطرح کرد:«مسئولان در حد پراید هزینه کردند ولی توقع لامبورگینی دارند!»
 
بر اساس این گزارش، پرافتخارترین ورزش ایران در بازی‌های المپیک، کشتی (۳۸ مدال) و وزنه‌برداری (۱۷ مدال) است و این امر نشان دهنده عملکرد نامناسب برخی فدراسیون‌های ورزشی است؛ موضوعی که یکبار دیگر در مسابقات المپیک ریو 2016 رقم خورد.
 
خبرنگار خبرگزاری خانه ملت این موضوع را با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح کرد و نظرات آنها را در این زمینه جویا شد.
 
 
 
ضعف مدیریت در برخی فدراسیون‌های ورزشی، دلیل ناکامی در المپیک ریو 2016
 
عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه در برخی فدراسیون‌های ورزشی با ضعف مدیریت مواجه هستیم، گفت: :به نظر می‌رسد برخی مسئولان نگاه ورزشی مناسبی ندارند و همین امر موجب شده تا شاهد نبود برنامه ریزی دقیق برای حضور قدرتمند در المپیک باشیم.
جبار کوچکی نژاد
 
جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن ابزار ناخشنودی از عملکرد ناموفق برخی فدراسیون‌های ورزشی در مسابقات المپیک ریو 2016، گفت: امروزه همه کشورهای موفق در عرصه ورزش، سرمایه گذاری زیادی برای حضور ورزشکارانشان در مسابقات المپیک انجام می‌دهند و این مهم درحالیست که پیش بینی تدارکات مناسب به منظور آماده‌سازی ورزشکاران کشورمان برای حضور در این میادین بین المللی به درستی انجام نمی‌شود.
 
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دنیای امروز مسئولان ورزشی با پایان المپیک، شروع به برنامه ریزی برای چهار سال آینده و حضور موفق‌تر در این عرصه می‌کنند، اظهار کرد: به نظر می‌رسد برخی مسئولان ما نگاه ورزشی مناسبی ندارند و همین امر موجب شده تا شاهد نبود برنامه ریزی دقیق برای حضور قدرتمند در المپیک باشیم.
 
وی با بیان اینکه نمی‌توان از نقش نظارتی وزارت ورزش و جوانان بر عملکرد فدراسیون‌ها به راحتی گذشت، ادامه داد: وقتی نظارت به موقع انجام شود، می‌توان گفت که امور به درستی انجام می‌شود و نتیجه مطلوب به دست می‌آید.
 
کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه ضعف مالی یکی از عوامل تاثیرگذار در کسب نکردن نتیجه مطلوب و مدنظر در المپیک است، تصریح کرد: البته نباید فراموش کرد که هنر مدیریت ارتقاء یک مجموعه با کمترین امکانات و کمبود بودجه است وگرنه با وجود منابع غنی همه افراد برای خود مدیر خواهند بود.
 
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در برخی فدراسیون‌های ورزشی با ضعف مدیریت مواجه هستیم لذا باید این ضعف در سریع ترین زمان ممکن برطرف شود.
 
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیگر عوامل تاثیرگذار در عملکرد ضعیف کاروان المپیک کشورمان، خاطرنشان کرد: متاسفانه گاهی اوقات بودجه‌ها به موقع هزینه نمی‌شود و به یکباره در روزهای منتهی به برگزاری مسابقات شاهد تزریق بودجه به مجموعه‌های ورزشی هستیم؛ از این رو چنین اقداماتی نمی‌تواند تاثیر درستی بر روند آماده سازی و فراهم کردن شرایط ورزشکاران بگذارد.
برچسب ها: المپیک ریو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار