کد خبر: ۲۷۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵ 17 August 2016
به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، بهداد سلیمی با انجام 3 خطا نتوانست در حرکت دو ضرب وزنه‌ای بالای سر ببرد و در نهایت حذف شد و دستش به مدال نرسید. پس از این اتفاق صحبت‌های زیادی پیرامون ناداوری و همچنین تصمیمات غیرورزشی هیئت ژوری صورت گرفت. 

بهداد سلیمی در حرکت اول دوضرب مرتکب خطای آرنج شد و در حرکت دوم وزنه را پرس کرد. در حرکت سوم هم که نتوانست وزنه را بالای سر ببرد.

البته این در شرایطی است که خیلی از رسانه‌ها و کارشناسان داخلی و خارجی بر این باورند که هیئت ژوری حق بهداد سلیمی را خورده و داوران در مورد او اشتباه کرده‌اند. حتی در این بین برخی رسانه‌های خارجی از حق خوری در مورد سلیمی نوشته‌اند. 

پس از صحبت‌های مطرح شده، خبرگزاری میزان با دو تن از کارشناسان وزنه‌برداری تماس گرفت تا درباره خطا یا عدم خطای حرکات دو ضرب سلیمی اظهار نظر کنند که در ادامه آن را می‌خوانید.

مقامی: حرکت دوم سلیمی خطا بود/ در حرکت اول لرزش دست وجود داشت

حسین مقامی، داور بین‌المللی وزنه‌برداری با اشاره به اینکه حرکت دوم بهداد سلیمی در دو ضرب خطا بود اظهار داشت: در حرکت دوم دست راست سلیمی بازتر از دست چپش بود اما داوران می‌توانستند حرکت اول را خطا نگیرند زیرا یک لرزش محسوس در دست راستش به وجود آمد. اگر داوران چنین لرزشی را خطا گرفتند باید برای سایر وزنه‌برداران هم اینگونه قضاوت کنند.

اقبال‌پور: در خطا بودن حرکت اول سلیمی شکی نیست/ داوران سختگیری کردند

حسین اقبال‌پور کارشناس وزنه‌برداری ایران درباره خطاهای بهدادسلیمی در دوضرب وزنه برداری گفت: بدون شک حرکت اول بهداد خطا بود اما حرکت دوم را می توانستند داوران خطا نگیرند و در شرایط 50-50 این خطا گرفته شد. متاسفانه داوران سختگیری کردند و اجازه ندادند بهداد به مدال دست پیدا کند.

مهدی عطار اشرفی:‌ حرکت اول سلیمی خطا بود/ وزنه بهداد در حرکت دوم نوسان داشت ولی هیئت ژوری سخت‌گیری کرد

داور وزنه‌برداری کشورمان گفت:در مورد ابهاماتی که در مورد بهداد سلیمی و حذف او از المپیک وجود دارد اظهار داشت: در حرکت اول سلیمی در دو ضرب نظر داوران درست بود و نباید دست سلیمی هنگام بالازدن وزنه خم شود اما در حرکت دوم هیئت ژوری می‌توانست چنین تصمیمی نگیرد. البته در حرکت دوم و در وزنه سلیمی «نوسان» وجود داشت اما هیئت ژوری مانند داوران می‌توانست خطا نگیرد. باور کنید می‌خواستند سلیمی را ببازانند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار