رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: آزادگان سرافراز الگوی ایثار و استقامت هستند و نشان دادند که با استقامت می‌توان بزرگ‌ترین دشمنان را از پای درآورد.
کد خبر: ۲۷۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴ 16 August 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، پرویز سالاری صبح امروز در حاشیه نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: آزادگان کشورمان با وجود فشارهای سیاسی و روانی رژیم بعثی عراق برای تحت تأثیر قرار دادن و شکستن روحیه مقاومت در وجود آنها، با ایستادگی و ایثار سد راه دشمن شدند و این سند افتخار بر سینه آزادگان ایرانی است.
 
وی با بیان اینکه دفاع مقدس تنها یک مقطع از تاریخ ملت ایران و انقلاب اسلامی نیست، افزود: دفاع مقدس یک فرهنگ عظیم و تأثیرگذار در همه زمینه‌هاست که تا دهه‌های آینده نیز آثار و برکات آن در جامعه ما جاری و ساری خواهد بود.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: روحیه استقامت در وجود ملت ایران رمز ایستادگی در برابر مشکلات و بحران‌ها و عاملی برای پیگیری انقلاب اسلامی است و دشمنان همواره درصدد به استضعاف کشانیدن این روحیه در میان ملت ایران بوده‌اند.
 
سالاری خاطرنشان کرد: تولید آثار فرهنگی نظیر فیلم‌ها، کتاب‌ها و سریال‌های تلویزیونی درباره عظمت مقاومت و ایثار رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل و رشادت‌های آزادگان و سختی شرایط آنها در دوران اسارت نباید متوقف شود بلکه ما بیش از هر زمان دیگری به بازخوانی خاطرات شهدا، ایثارگران و آزادگان نیازمندیم.
 
وی گفت: نسل جوان جامعه امروز به بیان این رشادت‌ها برای ایستادگی در برابر امواج گسترده رسانه‌های غربی در تضعیف روحیه مقاومت در میان ملت‌های مختلف جهان نیاز دارد و باید خاطرات و روایات زندگی آزادگان در دوران اسارت به خوبی بیان و تبیین شود و سلسله نشست‌هایی در قالب فرهنگی و اجتماعی برای بیان خاطرات این عزیزان ایجاد شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با بیان اینکه نقطه قوت فرهنگی ما اتکای به داشته‌های فراوانمان در زمینه‌های مختلف است، بیان کرد: نباید از این داشته‌ها غافل باشیم.
 
سالاری از رسانه‌ها خواست تا بیان خاطرات دفاع مقدس و بخصوص شرایط زندگی آزادگان در دوران اسارت و روحیه آنها در برابر فشارهای روانی دشمنان بعثی و صدامیان را به بخش ثابت رسانه‌های خود تبدیل کرده و به طور مداوم بخشی از تولیدات رسانه‌ای را خود را به این موضوع مهم و ارزشی اختصاص دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار