مدیرکل بانوان استانداری ایلام گفت: امروزه آسیب های اجتماعی به عنوان یک تهدید جدی سلامت جامعه (زنان و دختران) را در استان ایلام با خطر مواجه ساخته است.
کد خبر: ۲۷۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰ 16 August 2016
مدیرکل بانوان استانداری ایلام با اشاره به اینکه اشتغال مهمترین دغدغه دختران ایلام، گفت: عدم حمایت از دختران باعث سرخوردگی می شود.

به گزارش تابناک ایلام؛کلثوم خلیلوند  اظهار داشت: امروزه آسیب های اجتماعی به عنوان یک تهدید جدی سلامت جامعه (زنان و دختران)  را در استان ایلام با خطر مواجه ساخته است.


وی بیان داشت: رشد شهرنشینی، پیدایش جامعه توده وار  یا گسترده، برخورد و تضاد میان هنجارها از هم پاشیدگی روابط متقابل بین افراد، تأثیر گروه همسال و ... توجه به آسیب های اجتماعی را امری اجتناب ناپذیر ساخته است.


 مشاور استاندار در  امور بانوان  ایلام اظهار داشت: اگرچه آسیب های اجتماعی می تواند بسیار گسترده باشد و مسائلی از قبیل خشونت، انزوای اجتماعی، ناهنجاری های رفتاری، کودک آزاری، سرقت، اعتیاد و فرار از خانه را از جمله نتایج آسیب های اجتماعی عصر حاضر  استان ایلام  تلقی کرد.


وی ادامه داد: مهمترین عوامل موثر در ایجاد آسیب های اجتماعی نابرابری های اقتصادی و اجتماعی، رفاه اقتصادی خانواده، فقر مادی خانواده، بیکاری، ،ستیزه والدین، شیوه های تربیتی والدین، عدم آگاهی، بینش صحیح والدین رشد صنعت و پیشرفت تکنولوژی سب افزیش آسب های اجتماعی در سطح جامعه شده است.


خلیلوند ادامه داد: امروزه با توجه به افزایش سطح تحصیلات و اجتماعی شدن و همچنین مشارکت بیشتر زنان و دختران زندگی زنان نسبت به سابق تفاوت پیدا کرده و به همین جهت امکان گرایش به رفتارهای آسیب زا نیز در آنان بیشتر شده است.


مدیر کل بانوان استانداری ایلام بیان داشت: در سال های اخیر تغییراتی نیز در آسیب های اجتماعی ایجاد شده از جمله بیکاری، طلاق  و زنان سرپرست خانوار فقر زنان و دختران در ایلام می توان  اشاره کرد که به دلیل ورود کمتر آنان به عرصه های اقتصادی رخ می دهد و بسیاری از زنان در خانه و جامعه مورد خشونت هایی قرار می گیرند که منجر به حرکت آنها به سمت آسیب ها می گردد.


مشاور استاندار ایلام در امور بانوان گفت: برای جلوگیری از بحران های احتمالی پیش رو باید نهادهای حمایتی و همچنین دولت اقدامات جدی برای جلوگیری و کاهش آسیب های اجتماعی دختران زنان و بخصوص زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم  در نظر بگیرند.


مهمترین آسیب های دختران ایلامی

وی گفت: مهمترین آسیب هایی که در حوزه دختران  در استان ایلام احصاء شده بحران هویت، بهداشت روحی و جسمی آنهاست.


مدیرکل امور بانوان استانداری ایلام گفت: یکی از مشکلاتی که در میان دختران  استان ایلام وجود دارد  فقر حرکتی است که آنها را به سمت انواع بیماری ها می برد وقتی دختران نتوانند به راحتی در جامعه ورزش کنند و یا در برخی فعالیت های آنان محدودیت هایی وجود داشته باشد به مرور به کم تحرکی و مشکلات دچار آسب اجتماعی می شوند.


خلیلوند افزود : همه مسئولان واز طرفی جامعه وظیفه دارد تا شرایط را برای دختران و پسران را بطور مساوی ایجاد کند تا آنها بتوانند با امنیت به فعالیت های مختلف علمی ، تکنیکی و ... بپردازند.


 وی اظهار داشت: اگر جامعه و نهاد های آن نتوانند یا نخواهند چنین شرایط را فراهم کنند این وظیفه بردوش خانواده می افتد و اگر خانواده نیز نتواند این کار را بکند، دختران با دیوار محدودیت ها برخورد می کنند و همین آغاز گرایش آنها به سمت آسیب ها اجتماعی می شود.


خلیلوند بیان داشت: برای کاهش دغدغه دختران در استان ایلام باید صداو سیما و رسانه ها ، آموزش وپرورش، خانواده ها باید به سمت فرهنگ سازی عملی گام بردارند.


مشاور امور بانوان  استاندار ایلام گفت: خوشبختانه در دولت تدبیرامید  در راستای کاهش و بررسی مشکلات و دغدغه دختران اتاق فکر از صاحب نظران و نخبگان پژوهش گران تشکیل شده و اقدمات خوبی در دستور کار قرار دارد.


وی عنوان کرد: تاکنون خانه سلامت دختران در استان با کمک بهزیستی ایجاد شده واز طرفی برای توانمند سازی زنان و دختران و کاهش آسب های اجتماعی تفاهم نامه هایی برای حرفه آموزی آنها با کمیته امداد، فنی وحرفه ای بهزیستی استان صورت گرفته که می توان کمک فراونی به کاهش آسیب ها اجتماعی واز طرفی در آمد زایی برای آنها باشد./م



منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار