در نشست خبری فرماندهی انتظامی شهرستان رومشکان تاکید شد:
سرهنگ سپهوندتصریح کرد:امنیت پایداری در سطوح حوزه برقرار است و این را با عدله و مستندات کافی میگوییم.آمار کشفیات ما نسبت به آمار پارسال ۴ برابر افزایش داشته،که این مرهون زحمات و تلاشهای شبانه روزی نیروهای انتظامی و دستگاه های امنیتی و انتظامی شهرستان می باشد.
کد خبر: ۲۷۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲ 16 August 2016
به گزارش تابناک لرستان از رومشکان ، نشست خبری فرماندهی انتظامی شهرستان رومشکان با اصحاب رسانه این شهرستان در سالن اجتماعات ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان رومشکان برگزار گردید.
در این نشست خبری بیشتر از هر چیزی،این نظم و احترام بود که به شکلی کاملٱ محسوس قابل مشاهده بود.
از پلاکاردی که پشت سر سرهنگ سپهوند فرماندهی انتظامی شهرستان نصب شده بود گرفته تا ...پلاکاردی که در آن این طور قید شده بود:«نشست اصحاب رسانه با فرماندهی انتظامی شهرستان رومشکان»
و بر خلاف سایر نشست های خبری،جهت احترام به اصحاب رسانه،ابتدا اسم اصحاب رسانه و سپس اسم و عنوان شغلی شخصی که طرف این نشست خبری بود،نوشته شده بود.نشستن خبرنگاران در یک سمت و نشستن پرسنل انتظامی در سمت مقابل،و...همه و همه نشانگر نظم و انظباط کاری نیروی انتظامی و همچنین احترام به جایگاه خبرنگار(آنهم در ایامی که یک روز آن به اسم خبرنگار  نامگذاری شده) توسط این قشر جان بر کف بود.البته کمتر از این هم انتظار نمی رفت.
سرهنگ سپهوند در این نشست ابتدا گزارش مفصل و کاملی از فعالیتهای نیروی انتظامی شهرستان بیان کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان رومشکان بیان داشت:در طی پنج ماه گذشته عملکرد نیروی انتظامی مثبت و قابل قبول بوده و پوشش انتظامی شهرستان از نظر مردم و مسئولین بسیار خوب بوده است.
سرهنگ سپهوندتصریح کرد:امنیت پایداری در سطوح حوزه برقرار است و این را با عدله و مستندات کافی میگوییم.آمار کشفیات ما نسبت به آمار پارسال  ۴ برابر افزایش داشته،که این مرهون زحمات و تلاشهای شبانه روزی نیروهای انتظامی و دستگاه های امنیتی و انتظامی شهرستان می باشد.

سرهنگ سپهوند:شما خبرنگاران،سنگرسازان بی سنگر هستید.

فرمانده انتظامی شهرستان رومشکان در ادامه سخنان خود عنوان نمود:انتظار داریم که اصحاب رسانه پل ارتباطی مردم و نیروی انتظامی باشید.همه باید در امنیت مشارکت داشته باشیم،اگر جایی از دید پلیس مخفی می ماند،شما خبرنگاران به کمک ما بشتابید و خواسته های مردم را به نیروی انتظامی اطلاع دهید.شما سنگرسازان بی سنگر هستید.
سرهنگ سپهوند در خصوص سوال یکی از خبرنگاران مبنی براینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر چه فعالیتهایی انجام گرفتهاست افزود:در حوزه مواد مخدر تاکنون طرح های پاکسازی مناطق آلوده،و همچنین ارتقاء امنیتی اجتماعی آن مناطق و سایر نقاط دیگر نیز انجام گرفته است.
وی ادامه داد:در طرح های کنترل محورهای مواصلاتی با دیگر شهرستان های همجوار، همواره گشت های انتظامی به صورت شبانه روزی فعال میباشند و در این راستا علاوه بر کشفیات،۲۸ دستگاه خودرو در حوزه موادمخدر توقیف شده است.
همچنین در بحث خورده فروشان موادمخدر سنتی و صنعتی که به عنوان اولویت اول ناجا بوده،و واقعأ  موادمخدر معضل جامعه است،و همین سبب شده که با تلاش مضاعف پرسنل نیروی انتظامی شهرستان در طی این پنج ماه تاکنون دو باند تهیه و توزیع موادمخدر متلاشی و مجرمین دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.در خصوص مراکز ترک اعتیاد نیز دو مرکز ترک اعتیاد راه اندازی شده و این آمار و فعالیتها نشان دهنده آنست که ما خشت اول را خوب گذاشته ایم.
در خصوص سوال خبرنگار تابناک مبنی براینکه  از زمان تأسیس این ستاد فرماندهی تاکنون چه اقدامات زیر ساختی صورت گرفته است؟
فرمانده انتظامی شهرستان رومشکان  بیان کرد: بیشتر حوزه های انتظامی در شهرستان مستقر شده اند.و میتوان گفت که در میان ادارات و نهادهای شهرستان،نیروی انتظامی تنها ارگانی است که از صفر تا صد اش انجام شده است.همان گونه که در جریان هستید همین ساختمان ستاد فرماندهی،قبلٱ یک ساختمان متروکه و غیر قابل استفاده بود،اما با تلاشها و رایزنی های انجام گرفته با مردم و مسئولین شهرستان و استان،همچنین با تلاشهای امام جمعه محترم و فرماندار فعال شهرستان،و مکاتبات استانی و پیگیری های دکتر ملکشاهی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی،امروز به یک ستاد فرماندهی قابل قبول با همه ی این امکانات و فضاهای ساختمانی ساخته شده که مشاهده میکنید،تبدیل شده است.
در بخش سوری اولین اداره و ارگانی که مستقر گردید،کلانتری نیروی انتظامی بود که با خودرو و نیروی کافی مستقر شد.
سرهنگ سپهوند در خصوص سوال خبرنگار پایگاه خبری رومشکان،که در خصوص مباحث مربوط به پلاک گذاری وسایط نقلیه سوال کرد،چنین پاسخ داد:در بحث شماره گذاری حروفی شهرستان، مکاتبات و گزارشات لازم به استان و حتی کشور ارسال پ انجام گرفته است.و گزارشات و دلایل لازمه را به آقای ملکشاهی نماینده محترم ارائه کرده ایم و از ایشان نیز خواسته ایم که موضوع را پیگیری نمایند،تا شماره حروفی خودرویی شهرستان نیز درج گردد.
از دیگر سوالات مطرح شده در این جلسه،سوال خبرنگار سایت ویزنهار بود که در خصوص استقرار حوزه صدور گواهینامه های رانندگی بود،که فرمانده انتظامی شهرستان چنین توضیح دادند:صدور گواهینامه ها مستلزم داشتن جمعیت ۵۰ هزار نفر در یک شهرستان است که متأسفانه رومشکان حدود سه هزار نفر کمبود جمعیت دارد.و گرنه ما کارشناس ارشد استان(سرگرد سیداسلام موسوی فرمانده حوزه راهنمایی و رانندگی شهرستان)را داریم که از نظر قوانین وضوابط،صلاحیت صدور گواهینامه های ب-۱ و حتی بالاتر را هم دارد.
امتیاز آموزشگاه رانندگی نیز به یک شخص داده شده و صلاحیت اش نیز تأیید شده است.اما علارغم کمبود جمعیت،با مسئولین استانی و کشوری و همچنین نماینده مردم شهرستان در مجلس مکاتبات و گزارشات لازم ارسال و انجام گرفته است که امیدواریم به خاطر این کمبود جمعیت که در حدود سه نفر میباشد،یک شهرستان نوپا را از استقرار این حوزه مهم محروم نشود و مسئولین مربوطه کمک کنند تا این مشکل شهرستان نیز مرتفع گردد.و ما تلاش مان را میکنیم و امیدواریم که با توجه به شرایط شهرستان،در آینده نزدیک شاهد استقرار این حوزه نیز باشیم.
جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان رومشکان سرگرد مهدی مهدوی کیانیز گفت: از اصحاب رسانه انتظار می رود که در بحث فرهنگ سازی و بیان مشکلات مردم فعالیت مضاعف داشته باشند.
سرگرد مهدوی کیا جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان رومشکان نیز ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه،بیان داشت:شما اصحاب رسانه و خبرنگاران باید در بحث فرهنگ سازی مشارکت بیشتری داشته باشید.این شهرستان نوپا است و متأسفانه مشکلات زیادی دارد که شما خبرنگاران باید به آنها بپردازید.حرف دل مردم را به گوش مسئولین برسانید.شما میتوانید در بحث فرهنگ سازی به پلیس کمک کنید.به عنوان مثال در بحث پلیس ۱۱۰ ،به دلیل اینکه شهرستان نوپاست و این حوزه تا قبل از اینها در شهرستان مستقر نبوده،متأسفانه برخی هنوز قواعد ارتباط و استفاده از این حوزه را نمی دانند.هنوز در این زمینه به خوبی فرهنگ سازی نشده است.متأسفانه بعضی ها بجای ارتباط با ۱۱۰ به دادگاه یا کلانتری ها مراجعه میکنند.خواسته های مردم باید از طریق ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسد و این سرعت عمل کار را بالا میبرد.این از جمله موضوعاتی است که میتوانید در بحث فرهنگ سازی به پلیس کمک کنید.
سرگرد مهدوی کیا در ادامه بیان نمود:در بعضی موارد پیش میآید که یک اداره کوتاهی میکند و این سبب میشود که نیروی انتظامی ورود پیدا کند و مشکل مردم را رفع میکند.شما خبرنگاران هر جا که میتوانید و قانون اجازه داده، ورود کنید و برخی مسائل را که مربوط به نیروی انتظامی نیست را به اطلاع عموم برسانید و برای رفع مشکل اداره یا نهاد مربوطه مراجعه کنید و مسائل لازم را اطلاع رسانی کنید.
به گزارش خبرنگار ما در پایان این نشست فرماندهان حوزه های مختلف نیروی انتظامی شهرستان و پرسنل حاضر،همگی روز خبرنگار را به خبرنگاران تبریک گفتند.
در پایان نیز سرهنگ سپهوند فرمانده انتظامی شهرستان رومشکان ضمن تبریک مجدد روز خبرنگار،از خبرنگاران به خاطر تلاشهای شان در همه زمینه ها و بخصوص انعکاس اخبار این فرماندهی تشکر نمودند،و به خبرنگاران شهرستان رومشکان لوح های تقدیر به رسم یادبود و همچنین هدایا و پاداش نقدی اهدا نمودند.

خبرنگارتابناک :حسن امرایی- رومشکان

منبع: تابناک
برچسب ها: رومشکان ، ناجا ، امنیت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار