معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان:
وی افزود: از ابتدای امسال هم حدود هشت واحد تولیدی تعطیل شده در شهرک‌ها و نواحی استان با سرمایه 200 میلیارد ریال بخش خصوصی و بانکی و اشتغالزایی 400 تا 450 نفر دوباره احیا شده است.
کد خبر: ۲۷۸۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰ 15 August 2016
 سیدرضا مسلمی‌عقیلی اظهار داشت: اکنون 650 واحد تولیدی بهره‌بردار با ظرفیت اسمی ایجاد اشتغال برای حدود 12 هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان وجود دارد.

وی کمبود نقدینگی، نبود بازار، ناکارآمدی در مدیریت واحد، اختلاف‌نظر میان شریکان، دسترسی نداشتن به مواد اولیه مرغوب برای تولید محصول با کیفیت و قابل رقابت در بازار، فقدان نوآوری در تولید محصولات، نداشتن تخصص برای فعال نگه داشتن واحدها و بازاریابی را از عمده موانع رونق فعالیت واحدهای بهره‌بردار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان برشمرد.

مسلمی‌عقیلی به اقدام‌های دولت در رفع موانع تولید واحدها نیز اشاره کرد و گفت: از سال گذشته برای تسهیل در رفع موانع تولید در واحدهای استان، کارگروه تخصصی در این زمینه با حمایت مسوولان ارشد استانی تشکیل و فعال شده است که این اقدام تاکنون توانسته زیرساخت‌های خوبی را با حمایت بانکی از واحدهای تعطیل شده یا نیمه‌فعال فراهم کند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز از این فرصت برای رونق دوباره واحدهای تعطیل شده یا نیمه فعال در جذب حمایت مسوولان ارشد استانی استفاده کرده است.

به گفته وی، واگذاری 25 واحد تولیدی بهره‌بردار تعطیل شده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به متقاضیان جدید و احیای دوباره حدود 20 واحد تعطیل شده در شهرک‌ها به صورت اجاره‌ای از جمله طرح‌هایی بوده که برای رونق تولید در استان اجرایی شده است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان افزود: از ابتدای امسال هم حدود هشت واحد تولیدی تعطیل شده در شهرک‌ها و نواحی استان با سرمایه 200 میلیارد ریال بخش خصوصی و بانکی و اشتغالزایی 400 تا 450 نفر دوباره احیا شده است.

به گفته مسلمی‌عقیلی 37 درصد واحدهای تولیدی احیا شده در حوزه صنایع تبدیلی و مرتبط با کشاورزی و مواد غذایی است.

وی گفت: این واحدها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از جمله علی‌آبادکتول، آق‌قلا و بندرگز فعالیت دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار