ابراهیم مبارک‌قدم: ۳۳۶ نیروی راهدار در قالب ۳۱ اکیپ و ۲۹ گشت راهداری در طرح راهداری تابستانی این استان مشارکت دارند.
کد خبر: ۲۷۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 14 August 2016
مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: ۳۳۶ نیروی راهدار در قالب ۳۱ اکیپ و ۲۹ گشت راهداری در طرح راهداری تابستانی این استان مشارکت دارند.
ابراهیم مبارک‌قدم با اعلام این‌که این نیروها و تجهیزات راهداری از 15 تیرماه گذشته در سطح راه‌های استان برای خدمات‌رسانی به مسافران تابستانی، حضوری فعال دارند اظهار داشت: با تلاش این نیروها از ابتدای آغاز طرح محوری راهداری تابستانه تا کنون 72 فقره سرعت‌گیر آسیب دیده در سطح راه‌های استان اصلاح شده و نصب 137 چشم گربه‌ای و میله ترافیکی و 28 مورد بنر و پارچه نوشته با هدف آماده‌سازی راه‌ها و محورهای شریانی استان انجام گرفته است.
وی با اشاره به این‌که تمام اقدامات انجام شده و در دست انجام به منظور آماده‌سازی جاده‌هایی ایمن برای سفرهای تابستانی هم‌وطنان است، آشکارسازی 47 نقطه پرحادثه را یکی دیگر از اقدامات راهداری برای افزایش ایمنی راه‌‎های استان اعلام کرد.
مبارک قدم افزود: تجدید و احیای بیش از 20 کیلومتر خط‌کشی سطح راه‌ها، لکه‌گیری 6 هزار و 977 متر مربع آسفالت، 27 هزار و 295 کیلومتر رفع افتادگی شانه‌ها، پاکسازی و زیباسازی حدود 101 هزار مترمربع از حریم راه‌ها و هم‌چنین علف‌تراشی و تسطیح حریم بیش از دو میلیون متر مربع راه‌ها از دیگر اقدامات این طرح در مدت یک ماهه محسوب می‌شود.
مدیر کل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: جمع‌آوری، اصلاح، تعویض و شست‌وشوی تابلوهای فرسوده، مرمت سایه‌بان‌های منصوبه، جلوگیری از فعالیت دستفروشان، احداث کانال و تنقیه و بازگشایی دهانه پل‌ها بخشی دیگر از اقداماتی است که در این طرح محوری در حال اجراست.
وی با اشاره به این‌که به علت اجرای برخی از عملیات کارگاهی، محدودیت‌های ترافیکی نیز در سطح راه‌های استان اعمال می‌شود، از هم‌وطنان تقاضا کرد که در طول مسافرت، تمام نکات ایمنی را رعایت و به توصیه‌های نیروهای پلیس راه و راهداران مستقر در جاده‌ها به طور کامل توجه کنند.
مبارک قدم از همه رانندگانی که قصد عبور از این مسیرها را دارند خواست که با رعایت سرعت مجاز، به علائم جاده‌ای و قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نیز توجه کامل داشته باشند.
استان گلستان بیش از 5 هزار کیلومتر راه دارد که طرح محوری راهداری تابستانه امسال در سطح یک‌ هزار و 300 کیلومتر از محورهای شریانی و اصلی آن در حال اجراست.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار