مدیر حج و زیارت خراسان شمالی عنوان کرد:
مدیر حج و زیارت خراسان شمالی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام از زائران اربعین فقط از طریق سامانه سماح انجام می‌شود، از ثبت‌نام ۲۱۰ نفر در این سامانه تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۲۷۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸ 13 August 2016

محمدباقر قاصری در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه ۲۳ شرکت زیارتی در شهرستان‌ها فعال هستند و آمادگی ثبت‌نام از زائران اربعین رادارند، اظهار کرد: این دفاتر در تمام مدت آماده پاسخگویی به سؤالات مردم در این خصوص هستند.

قاصری افزود: در خصوص سایر شهرستان‌هایی که دفاتر زیارتی در آن‌ها فعال نشده است، در این راستا با اداره پست تفاهم‌نامه‌ای منعقدشده و مردم شهرستان‌ها می‌توانند با مراجعه به دفاتر پستی برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با تأکید بر اینکه ثبت‌نام فقط از طریق سامانه سماح انجام می‌شود، تصریح کرد: تاکنون ۲۱۰ نفر موفق به ثبت‌نام‌شده‌اند که به دلیل دریافت شماره گذر در این سامانه، ثبت‌نام زائران در روزهای اول کمتر است.

مدیر حج و زیارت استان بابیان اینکه گذرنامه باید ۶ ماه از تاریخ خروج از مرز اعتبار داشته باشد، اظهار داشت: فعلاً محدودیت زمانی برای ثبت‌نام در نظر گرفته نشده است و افراد علاقه‌مند می‌توانند برای صدور گذرنامه اقدام و سپس در سامانه ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه برای همه زائران بیمه اجباری در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: امسال همان میزان مبلغی که کشور عراق برای صدور ویزا اعلام می‌کند، معادل ریالی آن از حساب سرگروه کسر می‌شود و مشکلاتی که سال گذشته برای واریز مبلغ ویزا به دلار وجود داشت به این طریق حل‌شده است.

مدیر حج و زیارت استان اظهار کرد: سال گذشته چهار هزار و ۸۳۰ نفر زائر عتبات برای اربعین از استان ثبت‌نام کردند که امسال پیش‌بینی می‌شود تا ۶ هزار نفر نیز ثبت‌نام کنند.

وی با تأکید بر اینکه افرادی که قصد حضور در کشور عراق برای اربعین رادارند، حتماً باید ویزا تهیه کنند، عنوان کرد: وزارت کشور و نیروی انتظامی در مرزها از خروج این افراد جلوگیری می‌کنند و علاوه بر آن، کشور عراق نیز اجازه ورود بدون ویزا را نخواهد داد
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار