مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان خبرداد:
دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان لرستان از تدوین شیوه‌نامه و دستورالعمل اطلاع‌رسانی خدمات دولت توسط شورای اطلاع‌رسانی استان خبرداد وگفت: این شیوه‌نامه و دستورالعمل در پانزده بند تدوین شده است که پس از تصویب به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ می‌شود.
کد خبر: ۲۷۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 12 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،دبیر شورای اطلاع‌رسانی استان لرستان از تدوین شیوه‌نامه و دستورالعمل اطلاع‌رسانی خدمات دولت توسط شورای اطلاع‌رسانی استان خبرداد.
 بهرام رشیدی‌نیا در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان لرستان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، از تدوین شیوه‌نامه و دستورالعمل اطلاع‌رسانی خدمات دولت توسط شورای اطلاع‌رسانی استان خبرداد و گفت: این شیوه‌نامه و دستورالعمل در پانزده بند تدوین شده است که پس از تصویب به دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ می‌شود.
وی افزود: از جمله موارد این شیوه‌نامه و دستورالعمل می‌توان به برگزاری تورهای بازدید از پروژه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی، دیدار مدیران با خانواده معظم شهدا، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، چاپ گزارش عملکرد دستگاه‌ها به‌صورت ویژه‌نامه، حضور مدیران در گروه‌ها و تالارهای فضای مجازی اشاره کرد.

رشیدی‌نیا حضور مدیران در برنامه‌های صدا و سیما و تشریح عملکردهای دستگاه‌های مربوطه، چاپ بنر و پوستر در رابطه با عملکرد دستگاه و نصب آن در مبادی پُرتردد سطح شهر، برگزاری نمایشگاه مجازی در فضای مجازی، برگزاری دیدارهای مردمی را از دیگر موارد این شیوه‌نامه و دستورالعمل عنوان کرد.
وی با بیان این‌که عملکرد دستگاه‌ها در رابطه با این آیتم‌ها توسط یک تیم نظارتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در هفته دولت از دستگاه‌های برتر در این زمینه تجلیل می‌شوند، ادامه داد: از دیگر موارد این شیوه‌نامه و دستورالعمل می‌توان از انتشار اخبار در فضای خبری، مستندسازی کلیه اقدامات و فعالیت‌های انجام گرفته در قالب فیلم، عکس و کلیپ و ... اطلاع‌رسانی در فضاهای معنوی مثل مساجد و مصلی‌ها نام برد که اجرای این دستورالعمل برای همه دستگاه‌های اجرایی استان لازم‌الاجرا است.

*ابلاغ برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی استان لرستان برای هفته دولت در سال 95

بهرام رشیدی ‌‌نیا همچنین  در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان، برنامه‌های ابلاغی به دستگاه‌های اجرایی استان لرستان جهت انجام در هفته دولت سال ۹۵ را اعلام کرد.

بنا به گفته رشید نیا این دستورالعمل در ۱۵ بند به شرح زیر می‌باشد:

۱- برگزاری تور بازدید از پروژه‌ها با حضور فعالان سیاسی، اقتصادی، اصحاب رسانه. (حداقل ۳ تور)

۲- دیدار با خانواده‌ معظم شهدا.(حداقل ۳ خانواده)

۳- دیدار با مددجویان کمیته امداد و بهزیستی. (حداقل ۶ خانواده)

۴- برگزاری نشست‌ خبری با اصحاب رسانه و تشریح عملکرد دولت. (حداقل یک نشست)

۵- حضور مدیران کل در شهرستان‌ها و حضور در شورای اداری شهرستان. (حداقل یک شهرستان)

۶- چاپ گزارش عملکرد دستگاه به‌صورت ویژه‌نامه‌ی مقایسه‌ای. (حداقل یک ویژه‌نامه با تیراژ هزار نسخه)

۷- انتشار گزارش عملکرد یا افتتاح پروژه‌ها در رسانه‌های محلی. (حداقل ۱۰ گزارش ویژه)

۸- حضور مدیر در گروه‌ها و تالارهای فضای مجازی و پاسخ‌گویی به سؤالات مطرح شده در قالب نشست خبری مجازی. (حداقل یک نشست مجازی)

۹- برگزاری دیدارهای مردمی (حداقل ۱۰۰ نفر)

۱۰- حضور در برنامه‌های مختلف شبکه استانی و تشریح عملکرد دولت. (حداقل ۵ برنامه)

۱۱- چاپ بنر، پوستر و گزارش‌های اینفوگرافی از عملکرد دستگاه و پروژه‌های مهم و نصب آن در جلوی ادارات و معابر پُر تردد شهر و توزیع پوستر در سطح ادارات و سایر مراکز. (حداقل ۲۰ مورد)

۱۲- برگزاری نمایشگاه مجازی از فعالیت‌ها با تهیه‌ی کلیپ‌های کوتاه، عکس، جدول و نمودار از عملکرد سه‌ساله‌ی دولت در آن دستگاه و مقایسه با دوره‌ی قبل و انتشار گسترده در فضای مجازی. (حداقل ۲۰ مورد)

۱۳- انتشار اخبار برنامه‌های ویژه‌ی هفته دولت در سایت دستگاه، فضای مجازی و رسانه‌های جمعی‌. (حداقل ۵۰ مورد)

۱۴- مستندسازی کلیه اقدامات و فعالیت‌ها و ارائه‌ی گزارش مفصل به وزارت‌خانه مربوطه و دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی استان. (حداقل ۲ گزارش)

۱۵- اطلاع‌رسانی گسترده در فضاهای نمازجمعه و مساجد و سخن‌رانی در این مراکز. (حداقل ۵ مورد)

* رشیدی نیا در پایان اظهار داشت: «بر حسب دستور استاندار لرستان این دستورالعمل لازم‌الاجرا است و پس از ارزیابی نهایی، دستگاه‌های برتر در رسیدن به این مهم معرفی و تجلیل می‌شوند.»

* وی گفت: «هر کدام از بندهای این دستورالعمل ۱۰ امتیاز دارند که در مجموع ۱۵۰ امتیاز خواهند داشت.»


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار