مجتبی عابدینی در رده بندی مسابقات شمشیربازی مقابل نماینده کره جنوبی شکست خورد و از کسب مدال برنز باز ماند. مجتبی عابدینی به رغم ارائه يك بازی دلاورانه در نیمه نهایی با اختلاف یک امتیاز از نماینده آمریکا شکست خورد و از حضور در فینال بازماند.
کد خبر: ۲۷۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸ 11 August 2016
 شمشیرباز ایران که با درخشش در مراحل مقدماتی خود را تا مرحله نیمه نهایی این رشته در سی و یکمین دوره بازیهای المپیک رسانده بود در جدال برای کسب مدال برنز نتیجه را به حریف کره‌ای واگذار کرد. 
 
مجتبی عابدینی به رغم ارائه يك بازی دلاورانه در نیمه نهایی با اختلاف یک امتیاز از نماینده آمریکا شکست خورد و از حضور در فینال بازماند. او در حالی که 8 به 11 عقب بود، 14 به 14 مساوی کرد اما امتیاز آخر را حریف آمریکایی گرفت ولی..

عابدینی پس از شکست 15 بر 14 برابر هومر از آمریکا در مرحله نیمه نهایی و ناکامی از صعود به فینال مسابقات شمشیربازی المپیک ریو، در مرحله رده بتدی این رقابت ها به مصاف کیم جون از کره جنوبی رفت و مقابل این حریف متحمل شکست ۱۵ بر ۸ شد. 
 
این نتیجه در حالی رقم خورد که عابدینی پیش از صعود به نیمه نهایی به ترتیب ژابو از آلمان، گو از کره جنوبی و وینسنت آنستت از فرانسه را در جدول ٣٢ نفره، مرحله یک هشتم و یک چهارم شکست داده بود. 
 
در هر صورت با شکست عابدینی در مرحله رده بندی مسابقات شمشیربازی المپیک ریو، وی از کسب مدال بازماند. 
 
علی پاکدامن دیگر نماینده شمشیربازی ایران در المپیک ریو است که در همان دیدار نخست برابر حریف بلاروسی شکست هورد و حذف شد. شنشیربازان اسلحه سابر ایران با هدایت پیمان فخری در المپیک ریو شرکت کرده اند. 
 
درحالی که با صعود مجتبی عابدینی به مرحله نیمه نهایی امیدواری ها برای کسب نخستین مدال تاریخ شمشیربازی در المپیک و اولین مدال کاروان ورزش ایران در سی و یکمین دوره بازیهای المپیک افزایش یافت بود اما با شکست وی این طلسم باقی ماند و حالا باید منتظر روزهای آینده باشیم. 
 
به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین دوره بازیهای المپیک با حضور بیش از ۱۰ هزار ورزشکار از ۲۰۶ کشور از ۱۵ تا ۳۱ مردادماه به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل برگزار خواهد شد. کاروان ورزش ایران در دوره قبل که به میزبانی لندن برگزار شد با کسب ۱۲ مدال (۴ طلا، ۵ نقره و ۳ برنز) به عنوان هفدهمی دست پیدا کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار