رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: ۵۳ درصد از جمعیت کشور در فضای مجازی هستند که این رقم در بین جوانان کشور افزایش می‌یابد و ۹۵ درصد بازی‌های رایانه‌ای وارداتی است.
کد خبر: ۲۷۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷ 11 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، سید مرتضی موسویان شامگاه چهارشنبه در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی که در صحن امامزاده حسین(ع) استان قزوین برگزار شد با اشاره به اهمیت موضوع رسانه‌های دیجیتال در دنیای امروز اظهار داشت: فضای مجازی پدیده‌ای است که دارای فضای متفاوت با دنیای رایج ما است و مقام معظم رهبری اعتقاد دارند که فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی دارای اهمیت است.

وی افزود: اقداماتی را در فضای مجازی و در دنیای فناوری اطلاعات شاهد هستیم که نتیجه آن افزایش درآمدزایی و افزایش سهم هر کشور در تولید محتوای متناسب است.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به وضعیت مردم ایران در چگونگی استفاده از فضای مجازی تصریح کرد: 95 درصد بازی‌های رایانه‌ای و اندرویدی وارداتی است که این مهم در فرهنگ داخلی کشور بسیار تاثیرگذار است و باید هر چه سریع‌تر اقدامات مناسب برای مقابله با آن را انجام دهیم.

موسویان با اشاره به اینکه بالاترین کاربر اینترنت در غرب آسیا متعلق به کشور ایران است عنوان کرد: در کشور ایران 82 درصد ضریب نفوذ اینترنت وجود دارد و 40 میلیون گوشی هوشنمد در کشور استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: 53 درصد از جمعیت کشور در فضای مجازی هستند که این رقم در بین جوانان کشور افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با اشاره به اقدامات لازم برای مدیریت صحیح فضای مجازی اظهار داشت: برای کنترل و مدیریت استفاده از فضای مجازی باید فعالیت‌های شبکه‌ای در کشور رونق پیدا کند که این مهم چندین سال است در دستور کار وزارت ارشاد با راه‌اندازی شبکه ملی فرهنگ انجام شده است.

موسویان گفت: مرکز توسعه فناوری اطلاعات ضوابط کسب و کار فرهنگی را به 18 سال کاهش داده است که نتیجه آن جذب 650 جوان در زمینه رسانه‌های دیجیتال در کشور است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار