مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تعلیم و تربیت تنها در کنکور خلاصه نمی‌شود و باید به دیگر عرصه های تعلیم و تربیت نیز توجه کرد.
کد خبر: ۲۷۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲ 10 August 2016
به گزارش تابناک رضوی، سید جواد حسینی ظهر چهارشنبه در دیدار با برترین‌های کنکور ۹۵ خراسان رضوی اظهار کرد: مبنای کار ما در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است و مهم ترین محور آن تعلیم و تربیت در تمام ساعات است.

وی ادامه داد: اگر کنکور با همین روال فعلی ادامه پیدا کند، تعلیم و تربیت در تمام ساعات محقق نمی شود، به عبارتی دیگر ما برای رسیدن به تعلیم و تربیت در تمام ساعات تلاش می کنیم اما سدی به نام کنکور برمی خوریم و این امر محقق نمی شود، کنکور، تعلیم و تربیت تمام ساعتی را محقق نمی کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه صرفا نباید به معدل و رتبه کنکور توجه کرد بلکه باید عوامل دیگر همچون پرورش، هنر، فرهنگ، سلامت و فعالیت های سیاسی و اجتماعی نیز بپردازیم، خاطرنشان کرد: این موضوع جدی به عنوان شعار سال آموزش و پرورش قرار گرفته و برنامه ریزی های متعددی انجام شد و دانش آموزان هم با توان بالا با این برنامه ها همراهی کردند.

حسینی بیان کرد: در حوزه توجه به ساحت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان، ۲۲ تشکل دانش آموزی در خراسان رضوی وجود دارد که ۱۲ تشکل کاملا نوپدید و خاص استان است و ما تلاش کردیم در این ۲۲ تشکل، ۹۶۱ هزار و ۲۴۵ دانش آموز را فعال کنیم.

وی با اشاره به فعالیت های تربیتی در حوزه اقتصادی گفت: در این عرصه، خراسان رضوی در پنج مسابقه سراسری به رتبه اول دست یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به ساحت اعتقادی، اخلاقی و دینی آموزش و پرورش گفت: یکی از فضاهایی که امکان سنجش ساحت اعتقادی و دینی در آن وجود دارد، مسابقات علمی سراسری قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش است که از سطح مدرسه تا سطح ملی برگزار می شود.

حسینی با اشاره به عرصه علمی و فناوری در آموزش و پرورش گفت: این حوزه اموزش و پرورش موضوعاتی همچون امتحانات نهایی، کنکور، المپیادهای علمی و جشنواره های خوارزمی را مدیریت می کند، خوشبختانه در حوزه امتحانات نهایی، با این که سطح امتحانات بالا بود، از حیث معدل و قبولی در خراسان رضوی پیشرفت داشتیم.

وی افزود: درصد قبولی امتحانات نهایی در سال گذشته ۸۶.۸ درصد بود که امسال به ۸۷.۴۱ درصد رسید، همچنین سال گذشته، میانگین معدل کل در خراسان رضوی ۱۲.۸۵ بود و امسال به ۱۳.۰۶ ارتقا پیدا کرده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به پیشرفت دانش آموزان استان در حوزه المپیاد گفت: در سال ۹۲، ۳۱۰ نفر از دانش آموزان استان در مراحل کشوری المپیادها حضور داشتند که این عدد امسال به ۶۱۵ نفر رسید.

حسینی با اشاره به رتبه های کنکور سال گذشته و نبودن رتبه زیر ۱۰ در خراسان رضوی در سال گذشته اظهار کرد: در آموزش و پرورش میانگین کنکور مهم است.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار