رهبر برکنار شده گروه شبه نظامی بوکوحرام نیجریه که مدتها ویدیویی از او منتشر نشده بود، با انتشار یک ویدیوی جدید بدون آن که اشاره‌ای به گزارشها در مورد تشدید اختلافات داخلی در این گروه کند، وعده داد که همچنان به حملاتش ادامه می دهد.
کد خبر: ۲۷۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۴ 11 August 2016
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ابوبکر شیکاو، رهبر برکنار شده گروه بوکوحرام در این پیام ویدیویی که یکشنبه منتشر شد از نام جدید که برای این گروه از زمان اعلام بیعت با گروه تروریستی داعش تعیین شد استفاده کرده و گفت: من ابوبکر الشکاوی (شیکاو) رهبر گروه "جماعت اهل السنه لدعوة والجهاد" وظیفه خود می‌دانم که با دولت نیجریه و کل جهان بجنگم.

این پیام ویدیویی در حالی منتشر شده که شیکاو چند روز پیش در یک پیام صوتی مدعی شده بود که به رغم اعلام شخص جدیدی تحت عنوان "شیخ ابومصعب البرناوی" از سوی داعش به عنوان رهبر جدید بوکوحرام همچنان رهبر این گروه است.

شیکاو در این ویدیوی 24 دقیقه‌ای مدعی شد: ما هیچ میلی به مبارزه با برادران مسلمان نداریم.

او همچنین گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه کشته شده را رد کرده و در این ویدیو تلاش کرد پر انرژی‌تر از ویدیوهای قبلی باشد.

شیکاو در سخنرانی در این ویدیو که به زبان‌های عربی و هوسا انجام شد گفت: من به لطف خدا زنده هستم و در زمانی که برایم مقدر شده باشد خواهم مرد.

او در این ویدیو لباس نظامی به تن کرده و یک مسلسل به دست داشت و دو شبه نظامی افراط گر نیز که به آر.پی.جی مسلح بودند در کنار او ایستاده بودند.

او همچنین دولت محمدو بوهاری، رئیس جمهور نیجریه را مورد حمله قرار داده و کشورهای غربی از جمله آمریکا، فرانسه و آلمان را محکوم کرد و از آنها به عنوان "خودکامگان در سازمان بی‌خاصیت متحد" (اشاره به سازمان ملل متحد) نام برد.

شیکاو در پایان سخنرانی‌اش در این ویدیو که ظاهرا در جنگل‌های "سامبیسا" مقر گروه تروریستی بوکوحرام در شمال شرق نیجریه انجام شد، چند گلوله هوایی شلیک کرد.

این در حالیست که غیبت شیکاو در ماه‌های اخیر گمانه‌زنی‌هایی را درباره سرنوشت او موجب شده و احتمال سرنگونی او به عنوان رهبر بوکوحرام مطرح شده بود.

گروه داعش انتساب البرناوی به عنوان رهبر جدید بوکوحرام را در نشریه خود تحت عنوان نشریه دابق اعلام کرد.
برچسب ها: بوکوحرام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار