آیت الله میرعمادی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار:
آیت الله سید احمد میر عمادی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار ویاد شهید صارمی خبرنگار لرستانی گفت: آراستگی اخلاقی لازمه کار خبرنگاران واصحاب رسانه است.در رابطه با اهمیت قلم و بیان سخنان فراوانی گفته شده است.اگر قلم و بیان در دست انسان پاک قرار داشته باشد و خبرنگار به‌دنبال احیای ارزش‌ها و خوبی‎ها و پاکی‎‏ها باشد این قلم و بیان رسالت ارزشی خواهد داشت اما اگر این قلم و بیان در دست انسان نااهل قرار بگیرد این قلم و بیان در خدمت زر و زور و تزویرقرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۲۷۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶ 07 August 2016

به گزارش تابناک لرستان ،آیت الله سید احمد میر عمادی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار ویاد شهید صارمی خبرنگار لرستانی گفت: آراستگی اخلاقی  لازمه کار خبرنگاران  واصحاب رسانه است.

آیت الله میر عمادی  با بیان اینکه  موضوع  اخلاق باید در حوزه رسانه ها حاکم باشد تصریح کرد:چون بسیاری از بداخلاقی‌هایی که در جامعه مشاهده میشود ناشی از تهمت، افترا، دروغ و حرف‌های خلاف واقع است.


وی قلم و بیان را دو نعمت الهی دانست که در اختیار خبرنگاران قرار دارد و خاطر نشان کرد:در رابطه با اهمیت قلم و بیان سخنان فراوانی گفته شده است.

آیت الله میرعمادی  بیان داشت:اگر قلم و بیان در دست انسان پاک قرار داشته باشد و خبرنگار به‌دنبال احیای ارزش‌ها و خوبیها و پاکی‏ها باشد این قلم و بیان رسالت ارزشی خواهد داشت اما اگر این قلم و بیان در دست انسان نااهل قرار بگیرد این قلم و بیان در خدمت زر و زور و تزویرقرار خواهد گرفت.

وی  ادامه داد: یک خبرنگار باید امید را در دل‌های مردم زنده کند نه این‌که به‌دنبال تفریط و افراطی‌گری و ایجاد یاس و نامیدی در مردم باشد.

آیت الله میرعمادی خاطر نشان ساخت: رسالت خبرنگاران  رسالت روشنگری و بصیرت‌افزایی است  واز این بابت امروز خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش مهمی در پیشرفت و ترقی جامعه دارند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه  خبرنگاران میتوانند با قلم و بیان خود جامعه را به‌سمتی هدایت کنند که رو به جلو، پیشرفت و ترقی باشد تاکید کرد:خبرنگاران همچنین  میتوانند جامعه را به‌سمتی هدایت کنند که دائماً جامعه با به‌هم ریختگی و عقب‌ماندگی مواجه باشد.

آیت الله میرعمادی یادآورشد:حاکمیت اخلاق و آراستگی اخلاقی در حرفه خبرنگاری  موضوع بسیار مهمی است که  باید مدنظر خبرنگاران باشد .

وی ادامه داد: ارتقاء بخشیدن به آثار قلمی و رسانه‌ای و دوری از تملق و چاپلوسی نیز از مواردی است که باید مد نظر اهالی رسانه قرار گیرد و خبرنگاران باید تلاش کنند واقعیت‌ها را بنویسند و اگر نقدی می‌کنند نقد آن‌ها منصفانه باشد.

آیت الله میرعمادی  همچنین افزود: درست‌نویسی و زیبانویسی لازمه کار خبرنگاری  محسوب می شود و یک خبرنگار در مطلبی که مینویسد باید هم به محتوا و هم به شکل و قالب آن توجه داشته باشد.

وی  تاکید کرد: لازم است که خبرگزاری‌ها و نشریات تخصصی در حوزه اقتصاد مقاومتی، سیاسی، اقتصادی، علمی، خانواده راه اندازی شود  وخبرگزاری‌ها و نشریاتی در استان داشته باشیم که کار تخصصی انجام دهند به‌عنوان مثال راه‌اندازی یک نشریه یا خبرگزاری تخصصی خانواده میتواند مروج سبک ایرانی ـ اسلامی در جامعه  باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به شهیدان حیدریان وصارمی به عنوان خبرنگاران شهید لرستان گفت:  عشق و پاکی، شجاعت و داشتن انگیزه از خصوصیات بارز شهدای خبرنگار لرستانی صارمی و حیدریان بود و  این دو شهید پاک بودند، پاک زندگی کردند و شجاعانه و دلیرانه در راه دفاع از اسلام و انقلاب به شهادت رسیدند.

آیت الله سید احمد میر عمادی درخاتمه سخنان خود خواستار رابطه درست با آرمان‌ها و شهداشد وگفت: باید نسبت به نام‌گذاری خیابان‌ها و میادین به نام شهدا به‌ویژه شهدای خبرنگار اقدام شود.

خبر : رضا میرزایی

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار