معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: آمار اعتیاد در بانوان در دهه ۹۰ به دوبرابر افزایش یافته است که این موضوع بسیار نگران کننده است و باید از این معضل جلوگیری شود.
کد خبر: ۲۷۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 04 August 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، پرویز افشار صبح امروز در نشست تخصصی پیشگیری از اعتیاد زنان که در استانداری قزوین تشکیل شد اظهار داشت: آمار اعتیاد زنان در کشور از دهه 80 تا کنون بیش از دو برابر شده که این روند بسیار نگران کننده است.

وی افزود: آمار اعتیاد در بانوان در دهه 80، 5 درصد بوده که در دهه 90 به 10 درصد رسیده است، این در حالی است که مقام معظم رهبری در نامه‌ای این موضوع مهم را به مسئولان و سران سه قوه گوشزد کرده و از آنها خواسته ‌تا در پیشگیری از اعتیاد تمام تلاش خود را به کار گیرند.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با ابراز نگرانی از زنانه شدن اعتیاد تصریح کرد: از آنجایی که زنان در تربیت خانواده نقش بسیار موثری دارند و در جامعه نیز حضور پررنگ دارند، نباید بگذاریم اعتیاد دامن‌گیر آنان شود چراکه بنیان خانواده سست شده و سبب بروز ناهنجاری‌ها در افراد خانواده می‌شود.

افشار همچنین با اشاره به ظرفیت بانوان و نقش فعال آنها در سازمان‌های مردم‌نهاد عنوان کرد: بانوان قشر اثرگذاری در جامعه، محیط‌های اداری و سازمان‌های مردمی هستند و می‌توان از ظرفیت آنها برای پیشگیری از اعتیاد استفاده کرد که در این میان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری‌ها باید برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

وی استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها را نیر اثرگذار دانسته و خاطرنشان کرد: پیشگیری از ابتلاء به مواد مخدر نیازمند فرهنگ‌سازی قوی و دقیق است که می‌توان از فضای مجازی، رسانه‌ها و سایر حوزه‌های فرهنگی در این زمینه استفاده کرد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تأکید کرد: باید با برنامه‌های دقیق و مدون در راستای کاهش اعتیاد بانوان به مواد مخدر گام برداریم تا بتوانیم این آمار را به صفر برسانیم.

افشار معضل اعتیاد را زمینه‌ساز طلاق دانست‌ و گفت: اعتیاد سبب بروز انواع آسیب‌های اجتماعی، طلاق، حاشیه نشینی و جرایم مختلف می‌شود و تنها موضوعی که سبب جلوگیری از آن می‌شود پیشگیری قبل از درمان است.

وی بیان کرد: در راستای پیشگیری از ا‌عتیاد بیش از 15 هزار مربی در کشور آموزش داده شده‌اند که با برنامه‌های منظم در این مسیر گام برمیدارند که استان قزوین نیز یکی از آنها است و باتوجه به سابقه فرهنگی و مذهبی این استان باید به الگوی پیشگیری از اعتیاد در کشور تبدیل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار