کد خبر: ۲۷۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷ 03 August 2016
نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم دولت اثرات برجام را به‌خوبی برای ملت ایران تشریح کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمد دامادی صبح امروز در بازدید از دفتر مدیریت خبرگزاری فارس مازندران به سؤالات خبرنگاران در ارتباط با فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در ارتباط با برجام، موضوع فیش‌های نجومی و نحوه برخورد مسؤولان با متخلفان، پیگیری وضعیت محورهای استان با توجه به حضورش در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، آخرین خبرها از وضعیت انتقال آب دریای خزر، وضعیت مدیریتی مازندران و نیز گلایه عضو شورای اسلامی شهر ساری در ارتباط با عدم تأمین اعتبار بودجه احداث نیروگاه زباله‌سوز و پیگیری‌های انجام‌شده در این زمینه پاسخ داد.

وی درباره فرمایشات روزهای گذشته رهبر انقلاب اسلامی در ارتباط با برجام و عدم تأثیرگذاری آن بر زندگی مردم، اظهار کرد: بهترین حالت این است که دولت با مردم در ارتباط با برجام صریح صحبت کند و ابعاد مختلف و مسائلی که در آن وجود دارد را با مردم در میان گذاشته و اطلاعات کاملی از وضعیت موجود برجام در اختیار مردم قرار دهد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ابتدای کار رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران ضمن حمایت از هیأت مذاکره‌کننده ایرانی اعضای این هیأت را افراد انقلابی خواندند و به نسبت به طرف مقابل بی‌اعتماد بودند.

دامادی اضافه کرد: انتظار داریم دولت اثرات برجام را به‌خوبی برای ملت ایران تشریح کند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در ارتباط با حضور سرمایه‌گذاران به کشور در صحبت‌های معظم‌له به کم‌اثر بودن سرمایه‌گذاران در کشور نیز اشاره شده بود، خاطرنشان کرد: این موضوعات باید مد نظر دولت قرار گیرد و مجلس نیز به‌عنوان دستگاه نظارتی موارد مطرح‌شده از جانب رهبر معظم انقلاب را رصد کرده تا دولت نظر شفاف در این ارتباط ارائه کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با دفاع دولت از برجام و اینکه دولت بر این موضوع اصرار دارد، بیان کرد: اشکالی در ارتباط  با دفاع دولت از برجام وجود ندارد، دولت هم می‎تواند در این ارتباط نظر بدهد ولی اثرات برجام در کشور باید به‌صورت شفاف توسط دولت مطرح شود، موارد مثبت و منفی برجام به‌خوبی تشریح شود، اگر مشکلاتی در این زمینه وجود دارد نیز از جانب دولت اطلاع‌رسانی شفاف شود.

دامادی با اعلام اینکه هدف مجلس کمک به دولت است، افزود: مجلس نمی‎تواند بایستد و زمین خوردن دولت را مشاهده کند، از طرفی صیانت از کشور و نظام و دولت وظیفه همه مردم است، کشور ما مدیون خون شهداست و این خط سرخ شهادت با وجود مدافعان حرم همچنان تداوم دارد.

وی تاکید کرد: با مطرح کردن توافق هسته‌ای نظر این است که بهترین اتفاق برای مردم بیافتد، داشتن اطلاعات کافی در ارتباط با برجام حق ملت است، مردم در رأس امور قرار دارند و دولت باید به‌صورت شفاف هزینه‌هایی که قرار است در برجام به مردم تحمیل شود و یا امتیازاتی که قرار است پس از برجام عاید مردم شود را به خوبی و صراحت اعلام کند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با اظهارات دیگر نماینده مردم ساری و میاندورود درباره شیوه مدیریتی استان مازندران و اینکه برخی از مدیران در طراز استان مازندران نیستند، گفت: اظهارات یوسف‌نژاد برایم قابل احترام است.

دامادی اضافه کرد: برای مطرح کردن بحث مدیریتی باید همه شرایط به خوبی مورد ارزیابی قرار گیرد، در اداره استان نقاط قوت و ضعف وجود دارد، در حال حاضر در استان مازندران بیشتر به وحدت احتیاج داریم.

وی خاطرنشان کرد: شرایط اعتباری کشور در این ارتباط نیز باید دیده شود، برای اظهار نظر درباره عملکرد مدیران شاخصی تعریف شود و پس از بررسی همه موارد درباره آن اظهار نظر کنیم، از مدیران کل استان با اعتبار و تخصیص‌های پایین چه توقعی می‎توان داشت.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مازندران از ابتدای انقلاب تاکنون چندین استاندار را به خود دید، در همه دوران مسؤولانی بودند که از عملکرد آنها گلایه داشته داشتند.

وی اضافه کرد: در مجموع سیاسی‌کاری در مازندران را نمی‌پسندم، برای توسعه استان نیاز به شاخص علمی داریم و باید بر اساس مسائل علمی برای استان و شهرستان ساری و میاندورود تصمیم‌گیری شود.

دامادی با مثالی به حرف‌هایش ادامه داد و به فعالیت نوبخت در دولت قبلی و فعلی اشاره کرد و  گفت: نوبخت در دولت آقای احمدی‌نژاد حضور داشت در دولت فعلی هم ابلاغ گرفت، امکان برخورد اینگونه وجود ندارد، برای توسعه استان نیاز است که به همدیگر فرصت بدهیم، انتقاد کردن کار سختی نیست، باید کمک کنیم که به خروجی مثبت برسیم، در حال حاضر در برنامه ششم 3.9 درصد، بحث سالانه اشتغال دیده شد و رشد اقتصادی کشور 8 درصد دیده شد، بنده اطمینان دارم که این اتفاق ایجاد نمی‎شود.

وی گفت: باید در این حوزه‌ها ورود پیدا کنیم، مشکلات را بررسی و هر جا که احساس کردیم ضعف وجود دارد باید با تعامل موضوعات و موارد را رفع کرد، همدلی و تفاهم داشته باشیم تا به یک نقطه مثبت در این ارتباط برسیم، اگر گلایه‌ای در این ارتباط وجود دارد باید به دولت اطلاع‌رسانی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار