کد خبر: ۲۷۱۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱ 25 April 2015
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشورگفت : حفظ انفال و منابع طبیعی مستلزم نگاه ملی است.
سرهنگ قاسم سبزعلی، در نخستین گردهمایی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای استان البرز که در مرکز آموزشی جوانشیر کلاک کرج برگزارشد، طی سخنانی اظهار کرد: بسیاری از مسئولان دستگاههای اجرایی با نگاه بخشی برای تملک اراضی ملی اقدام می‌کنند که امروز این نگاه به مخاطرات زیست محیطی منجر شده است.
وی افزود: امروز کاهش آب سفره‌های زیر زمینی، افزایش ریزگردها، کاهش باران و گرم شدن زمین از پیامدهای تخریب منابع طبیعی در ایران و جهان است.
سبزعلی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب و حفظ انفال، باید با نگاه ملی و تقویت حس مشارکت جویانه در عرصه‌های طبیعی به این مقوله نگریست.
فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع، هدف از حفظ منابع طبیعی را پیشگیری از مخاطرات زیست محیطی و حفظ آن برای آیندگان دانست و افزود: برخی هنوز به این باور نرسیده‌اند و همچنان نگاه سودجویانه به منابع طبیعی دارند.
به گزارش ایسنا سبزعلی یادآورشد: رویکرد سازمان جنگلها و مراتع کشور به مشارکت همه جانبه مردم و مسئولان در حفظ و گسترش فضاهای سبز و منابع طبیعی معطوف شده است.
وی تاکید کرد: براین اساس، سازمان جنگلها، راهکارهایی برای بهره‌مندی مردم از مزایای اقتصادی منابع طبیعی پیش بینی کرده است.
فرمانده یگان حفاظت جنگلها و مراتع کشور تصریح کرد: اگر معیشت مردم و حفاظت از منابع طبیعی و جنگلها گره بخورد، بطور قطع مردم بیشتر در قبال حفاظت از این منابع احساس مسئولیت می‌کنند.
وی در پایان با بیان اینکه امروز با فاجعه زیست‌محیطی در کشور و منطقه مواجه هستیم، گفت: بسیج همگانی با مشارکت مردم، می‌تواند این بحران به فرصت تبدیل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار