مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت: امسال بیش از 11 هزار تن گوشت مرغ دراین شهرستان تولید شده است.
کد خبر: ۲۷۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 01 August 2016
مهران زینال‌زاده درگفت وگو با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی با بیان این مطلب اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون شاهد تولید 11 هزار و 800 تن گوشت مرغ در این شهرستان بودیم که این میزان تولید نسبت به مدت زمان مشابه سال‌ گذشته از افزایش قابل توجهی برخوردار است .
وی با بیان اینکه شهرستان خوی یکی از قطب‌های تولید گوشت سفید مرغی در استان به شمار می رود، تصریح کرد: 94 واحد به تفکیک مرغداری گوشتی در این شهرستان فعال است.
مدیر جهاد کشاورزی خوی با بیان اینکه توسعه بخش کشاورزی در زمینه‌های مختلف یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جهاد کشاورزی این شهرستان است، اذعان داشت: ظرفیت جوجه‌ریزی در این شهرستان یک میلیون و 730 هزار قطعه است.
وی با بیان اینکه 12 واحد مرغداری تخمگذار در شهرستان خوی وجود دارد، افزود: ظرفیت مرغداری‌های تخم‌گذار در این شهرستان 389 هزار و 120 قطعه است.
زینال‌زاده با اشاره به تولید مرغ مادر گوشتی در خوی، یاد‌آور شد: هشت واحد مرغ مادر گوشتی در این شهرستان فعالیت می‌کنند که ظرفیت مرغ مادر گوشتی در این شهرستان 183 هزار و 500 قطعه در یک دوره جوجه‌ریزی است.
مدیر جهاد کشاورزی خوی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ترویج و تولید مرغ بومی در این شهرستان، اظهار کرد: برای ترویج و تولید مرغ بومی راهنمایی و معرفی افراد واجد شرایط از ایستگاه‌های تولید یک‌روزه بومی حدود 20 هزار انجام شده است.
تولید سالانه بیش از 4 هزار تن تخم‌مرغ در خوی
وی با اشاره به تولید تخم‌مرغ در شهرستان خوی، تصریح کرد: سالانه 4 هزار و 600 تن تخم مرغ در این شهرستان تولید می‌شود.
زینال‌زاده با اشاره به طرح‌های سرمایه‌گذاری در خوی، اذعان داشت: کشتارگاه صنعتی طیور و کارخانه خوراک دام و طیور و تولید جوجه یکروزه از طرح‌های پیش‌بینی شده است که در صورت تخصیص اعتبارات راه‌اندازی خواهند شد.
وی افزود: در صورت تخصیص اعتبار به کارخانه خوراک دام و طیور و تولید جوجه یک‌روزه ظرفیت جوجه‌ریزی در شهرستان خوی در بخش طیور گوشتی حدود 6 میلیون قطعه در سال افزایش می یابد.
مدیر جهاد کشاورزی خوی بیان داشت: میزان تسهیلات معرفی شده امسال برای محصولات دامی و مرغداری در این شهرستان برای 25 طرح راکد و نیمه تمام و نیمه فعال بوده با اعتباری معادل 178 هزار و 500 میلیون ریال که به زودی این میزان اعتبارات تخصیص خواهد یافت .
وی خاطر‌نشان کرد: با روند اجرای اصلاح ساختار و اتوماسیون واحدهای تولیدی موجود و ایجاد طرح‌های جدید با جذب تسهیلات از منابع اعتباری ، افزایش بهره‌وری در واحد سطح و در نهایت افزایش تولید در این شهرستان را شاهد خواهیم بود.
زینال‌زاده با اشاره به برنامه‌ها و اولویت‌های در بخش طیور این شهرستان، یادآور شد: ترویج فرهنگ بیمه بین دامداران و تولید‌کنندگان طیوراز جمله مهم‌ترین برنامه های در نظر گرفته شده این مدیریت است.
مدیر جهاد کشاورزی خوی افزود: زنجیره تولید گوشت سفید در شهرستان خوی، حمایت جدی مسؤولان را می‌طلبد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار