معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت:35 جوان فرهیخته همدانی در آیینی با عنوان 'صبای جوانی ' تجلیل می شوند.
کد خبر: ۲۷۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 01 August 2016
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت:35 جوان فرهیخته همدانی در آیینی با عنوان 'صبای جوانی ' تجلیل می شوند.

مجید فروتن روز یکشنبه در نشست هماهنگی بزرگداشت روز همدان افزود: این آیین با هدف حمایت از برگزیدگان و استعدادهای فرهنگی و هنری جوان ٣١ مردادماه در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی برگزار خواهد شد.

وی هدف از این اقدام را کشف و معرفی استعدادهای جوان در حوزه فرهنگ و هنر عنوان کرد و افزود: صیانت و پاسداشت از این سرمایه ها می تواند موجب تشویق این افراد برای ادامه فعالیت آنان دررشته های مختلف شود.

فروتن افزود: ایجاد روحیه نشاط و فراهم کردن زمینه حضور دسته جمعی برگزیدگان جوان در رشته فرهنگ و هنر به منظور ارتباط و تعامل با یکدیگر از دیگر اهداف این برنامه است.

وی اضافه کرد: این افراد کسانی هستند که در جشنواره ها، مسابقه ها و همایش های منطقه ای، ملی و بین المللی حائز رتبه اول تا سوم شده اند.

وی با اشاره به برگزاری روز همدان همزمان با روز بوعلی سینا اظهار امیدواری کرد: روزی به نام روز باباطاهر نیز در همدان نامگذاری شود که برای این مناسبت نیز 30 آبان ماه پیشنهاد شده است.
وی اضافه کرد: برنامه های فرهنگی مختلفی برای روز همدان در نظر گرفته شده است و انجمن های فرهنگی و هنری استان نیز به تناسب، برنامه های مختلفی را به مناسبت این روز برگزار می کنند.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان نیز گفت: برگزاری شایسته روز همدان نیازمند برنامه های هدفدارملی و بین المللی است.

مهرداد نادری فر افزود: برای برگزاری شایسته روز همدان باید یک افق تعریف کنیم و برنامه های این روز نیز باید به طور کامل مشخص باشد.

وی اضافه کرد:همه برنامه ها را نباید به روز بوعلی سینا محدود کرد و از ظرفیت روز همدان و روز پزشک برای بزرگداشت هرچه بهتر این روز بهره برد.

وی ادامه داد: برای معرفی مفاخر استان باید برنامه ریزی شده و مدون عمل کرد و فضای شهری نیز باید به گونه ای آراسته شود که بتوان استان را به هدف رساند.

وی عنوان کرد: با این برنامه های بدون هدف نمی توان کار زیادی از پیش برد و باید منسجم تر و هدفمندانه عمل کرد.

معاون تحقیق و فن آوری دانشگاه علوم پزشکی استان همدان نیز گفت:همایش امسال روز همدان و تولد حکیم هزاره ها با عنوان گیاهان دارویی و طب سینوی با حضور رییس فرهنگستان علوم و رییس نظام پزشکی کشوربرگزار خواهد شد.

رضا بشیری افزود: به دنبال تغییر نام دانشگاه علوم پزشکی همدان به نام دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در سال جاری هستیم که امیدواریم این امر به زودی محقق شود.

یکم شهریور ماه روز تولد حکیم هزاره ها ابوعلی سینا روز همدان نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار