حواشی این نمایش که ناشی از هنجارشکنی های آن و مضمون غیرمتناسب آن بود باعث شد تا سوم اردی بهشت ماه بیشتر دوام نیاورد و موجی از نارضایتی ها را در آستانه جشن تئاتر متوجه مسولان فرهنگی و هنری نماید.
کد خبر: ۲۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲ 24 April 2015
از میزبانی خواننده پاپ تا توقیف تئاتر هنجارشکن

به گزارش تابناک از خراسان رضوی تئاتر نمایشگاه لودلو به کارگردانی مهدی‌ضیاءچمنی و بازی ندا اسدی و مهسا غفوریان از ۱۶ فروردین تا چهارم اردیبهشت ساعت ۱۸ در سالن بهار تئاتر شهر مشهد در حالی بر روی صحنه رفت که بسیاری از مخاطبان آن را هنجارشکن دانسته و البته برخی نیز خوشحال بودند.

جالب اینکه اجرای این نمایش «نمایشگاه لودلو» در یکی از شبهایش میزبان آراد آریا خواننده پاپ کشور بود که خود نوعی تبلیغ برای آن محسوب می شد.

از میزبانی خواننده پاپ تا توقیف تئاتر هنجارشکن

هاجری ، از بینندگان این نمایش آن را اینگونه توصیف می کند: « دو شخصیت متزلزل، یکی آن بیرون 10 بار معشوقه بوده و حالا افسرده ! یکی بقول خودش در خانه ، قارچ افتاده و حالا مشتاق تجربه ، اولی صداهای نادوست داشتنی کابوس واری را می شنید که او را یاد معشوق آخرش می انداخت ، دومی به فکر شام فردا با پسر رئیسش...اولی جیغ میکشید دومی به موهایش بیگودی می بست! »

نمایشگاه لودلو از منظر خبرگذاری ثائر هم نمایشیست که رابطه و عشق دو زن برای یک مرد به نمایش می کشید و باز هم نوع پوشش های زننده و دکلمه های مستهجن داخل در بار نمایشی این نمایش بود ...

ضیاءچمنی کارگردان متولد سال 1365 این نمایش که پیشتر بیشتر بازیگر بوده تا کارگردان در باره شیوه‌های اجرایی این اثر توضیح داده : «نمایش «نمایشگاه لودلو» متنی رئالیستی است. در بخش ساختارهای کارگردانی، من از این فضای رئالیستی فاصله گرفتم، البته نه به معنای کامل. در واقع سعی کردم در طراحی صحنه از فضای رئالیستی فاصله بگیرم و بتوانم به شکل هجو کار کنم که خوشبختانه قابل قبول بود. »

از میزبانی خواننده پاپ تا توقیف تئاتر هنجارشکن

اما به راستی چگونه می شود که چنین نمایشی به راحتی برای اجرا مجوز می گیرد؟! آن هم در مشهد مقدس ... چگونه ؟!

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیاوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
خوبه باتفکردولت فعلی کاملا همخونی داره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار