تابناک / این سخن ماندگار استاد مرحوم دکتر کاتوزیان است ؛ عدالت واژه ایی است که مایه حیات یک جامعه است نقش مؤثر عدالت در ایفای چنین نقشی آنگاه خواهد بود که بدون اغماض در مورد همه آحاد مردم و بدون در نظر گرفتن موقعیتهای آنان به طور یکسان به منصه ظهور و عمل برسد ، که در این صورت است که یکی از شاخصه های مهم حکومت اسلامی در جامعه برقرار خواهد بود.
کد خبر: ۲۶۹۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵ 31 July 2016
"قانون بدون رعایت عدالت هیچ شرافتی ندارد"

تابناک / این سخن ماندگار استاد مرحوم دکتر کاتوزیان است ؛ عدالت واژه ایی است که مایه حیات یک جامعه است نقش مؤثر عدالت در ایفای چنین نقشی آنگاه خواهد بود که بدون اغماض در مورد همه آحاد مردم و بدون در نظر گرفتن موقعیتهای آنان به طور یکسان به منصه ظهور و عمل برسد ، که در این صورت است که یکی از شاخصه های مهم حکومت اسلامی در جامعه برقرار خواهد بود.

بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در سال 57، امام راحل (ره) در همه بیانات و دستورات خود از لزوم توجه به اقشار پایین دستی جامعه و فراهم کردن نیازها و خواسته های همه مردم تاکید داشتند و مسئولین را به انجام دقیق این مهم توصیه می کردند و در یکی از این بیانات خطاب به مسئولان می گویند "عدالت اجتماعی باید در قوانین، اقدامات اجرایی و همه برنامه های حکومتی اصل قرار گیرد و پر کردن شکاف طبقاتی به عنوان مهم ترین ودشوارترین وظیفه مسئولان، در حرکت همه دستگاهها باید پیگیری شود" و مواردی از این دست به اهمیت توجه و برقراری عدالت در جامعه تاکید می کند.






اما متاسفانه چند صباحی است که عده ایی از مسئولین نه تنها به این دستورات هیچ توجهی ندارند بلکه تنها به فکر منافع خود و خانواده خود هستند تا جایی که ماجرای فیش های نجومی را بهره‌مند شدن از سفره انقلاب و حق طبیعی خود بیان می کنند.

فیش های حقوقی نجومی برخی مدیران و مسئولان که حقوق یک ماه این افراد معادل حقوق چند سال چندین کارگر است از نمونه هایی از این دست می باشد که به وضوح نقض عدالت اجتماعی و اقتصادی از آن نمایان می شود ؛ یا نمونه ایی دیگر تصویب قانون به کارگیری مجدد بازنشستگان در اواخر دوره قبلی مجلس شورای اسلامی بود در حالی که بیش از 2 میلیون و پانصد هزار نفر و بنا به قول یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیش از 5 میلیون نفر جوان و تحصیل کرده بیکار در کشور حضور دارند که به واسطه همین بیکاری از رسیدن به اهداف و آرزوهای خود باز می مانند اما متاسفانه شاهد این هستیم که برخی افراد حتی با مسئولیت های نه چندان بالا رانت ها و امتیازاتی برای خود یا بستگان خود در نظر می گیرند که پذیرش آن واقعا کار دشواری است.

نمونه این ماجرا در یکی از شهرهای شرقی استان گیلان؛ که برخی از اعضای شورای شهر طی یک فرایند و به اصطلاح خودشان قانونی ، بستگان و فرزندان خود را به استخدام شهرداری شهر در می آورند!

حال آنکه بسیاری از خانواده های این شهر جوان بیکار و تحصیل کرده دارند که متاسفانه نمی توانند کاری برای اشتغال آنان انجام دهند و خود به خود این سوال در ذهن ایجاد می شود که آیا خون فرزندان و بستگان اعضای شورای شهر از خون سایر مردم شهر رنگین تر است؟!

و با این تفاسیر نباید انتظار داشت آمار ازدواج کاهش پیدا کند؟ نباید انتظار داشت طلاق روز به روز در حال افزایش باشد؟ نباید انتظار داشت آمار جرم و پدیده های مجرمانه رو به افزایش باشد؟ در حالی که همین جوانان باید آینده سازان این مملکت باشند!

به هر حال بسیاری از این دست مسئولین خواسته یا نخواسته قدم در راهی می گذارند که دشمن سال ها برای آن برنامه ریزی کرده و آن هم جدا کردن جوانان از راه و آرمان های انقلاب است.

و همه اینها مطمئنا و یقینا مردم را نسبت به بسیاری از مسائل دلسرد خواهد کرد چرا که با خود فکر میکنند دیگر مورد توجه و حمایت مسئولان قرار ندارد حال آنکه همین مردم این اشخاص را بر سر منصب های قدرت نشانده اند.


گزارش از سعید حیدری



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
سایت ورین تابناک در مورد معدن شن کومله و غارت گری های یه عده بخصوص حتما یه گزارش بگیرید . همه کوه های کومله رو از بین بردن که این یک خطر بسیار جدی برای محیط زیست و آینده شهر است.
یه عده از لات و لوت های طرفدار اقای نماینده دارن شن ها و ثروت شهر رو به تاراج می برن. هرکس هم اعتراضی کنه میگن ما مجوز داریم!!!
یعنی دزدی و غارت با مجوز!!!
اقای نماینده مجلس! اطرافیان آلوده ات را از خود دور نما که خودت ضربه خواهی خورد.
از ما گفتن …
سایت محترم تابناک گیلان
تا الان اگر به حق و حقوق مردم مظلوم اهمیت قائلی راجع به این موضوع هم مطلبی بنویس بخدا سکوت جایر نیست
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
ممنون از سایت بسیار خوب تابناک که واقعا آزاده و طرفدار حق و حقیقت هستید برخلاف ............ که فقط به دنبال منافع شخصی خود هستند و دنبال پول میگردند تا خبر چاپ کنن نه دنبال حق!!!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار