مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان خبر کشف مومیایی موبانا ملکه ماندانا مادر کورش را در تپه هگمتانه این شهر را تکذیب کرد.
کد خبر: ۲۶۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸ 28 July 2016
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان خبر کشف مومیایی موبانا ملکه ماندانا مادر کورش را در تپه هگمتانه این شهر را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا، علی مالمیر افزود: انتشار این خبر در فضای مجازی بصورت گسترده بوده و از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان درستی چنین خبری تایید نمی شود.

وی درباره محتوای خبر منتشر شده نیز گفت: انتشار مطالب این خبر نیز برای این اداره کل جای سوال دارد که هدف تهیه کننده این مطلب و انتشار آن چه بوده است.

گفتنی است طی چند روز گذشته خبری در فضاهای مجازی درباره کشف جسد مومیایی منتشر شده که محتوای آن ببه این شرح است:

طبق نسخه قدیمی بر روی پوست میش نقشه طونلی در وسط تپه باستانی هگمتانه را که با ساروج پلمپ شده بوده را باز کردند و در حفاری که سه روز بطول انجامید جسد مومیایی شده از دوران مادها کشف شده که احتمالا از نوادگان پادشاه دیاکو می باشد.

در این خبر آمده بود: نام این مومیایی موبانا می باشد که اهتمال میرود ملکه ماندانا مادر کوروش کبیر باشد.

بر اساس این خبر منتشره، همدان یا هگمتانه 550 سال پایتخت مادها و در دوران هخامنشی و اشکانی و ساسانی پایتخت تابستانه بوده است امپراطوری مادها قبل از امپراطوری هخامنشی بوده است که چندی قبل نیز یکی از شاهزادگان ماد در پارک سنگ شیر استان همدان کشف شد.

در پایان این خبر آمده است: رسانه ای نشدن این خبر موجب نگرانی است، چرا که ممکن است مانند موارد قبلی از کشور خارج شود.

همدان یک هزار و 800 اثر تاریخی و تفریحی دارد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
سلام و عرض ادب ،این خبر در سایت خبرگذاری صدا و سیما هم منتشر شده بود.به نظر شما منبع اخبار صدا و سیما ،اخبار شبکه هاب اجتماعی است؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار