رئیس اداره برق اردبیل خبر داد:
رئیس اداره برق شهرستان اردبیل گفت: با توجه به توسعه شهرک‌ها و مناطق همجوار شورابیل در تلاش هستیم تا پست 63 کیلوولت را در مجتمع تفریحی و توریستی شورابیل دایر کنیم.
کد خبر: ۲۶۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱ 23 April 2015
به گزارش فارس، مسعود عباسی در جلسه شورای شهر اردبیل و در جمع اعضای شورای شهر اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان اردبیل در قالب دو مدیریت و امور اجرایی به هموطنان در حوزه نیرورسانی ارائه خدمات می‌کند و تلاشمان بر این است تا سومین مدیریت امور اجرایی را در شهر اردبیل دایر کنیم تا با توجه به گستردگی سطح شهر ارائه خدمات کیفی‌تر و مطلوب‌تر انجام شود.

وی با بیان اینکه 58 درصد مشترکین شهری و روستایی استان در اردبیل زندگی می‌کنند و از این بین 45 درصد مشترکین شهری در سطح استان در شهر اردبیل از خدمات نیرورسانی بهره‌مند هستند، افزود: سال 1312 برای اولین بار تولید برق با مقررات و قوانین خاص در میدان عالی‌قاپو اردبیل راه‌اندازی شده و در سال 1327 شهرداری وقت توانسته از انرژی برق استفاده کند به طوری که در سال 86 مدیریت برق استان با منفک شدن از شرکت تولید برق آذربایجان زیر نظر توانیر فعالیت می‌کند.

رئیس اداره برق شهرستان اردبیل یادآور شد: ماموریت این شرکت توزیع برق به صورت مستمر و همچنین انتقال نیرو است که در قالب امور فنی، پژوهشی‌ و فناوری‌های روز سعی می‌شود با بکارگیری نیروهای انسانی کارآمد و با هدف ارتقای بهره‌وری در حوزه‌های مختلف و حفظ محیط زیست این کار انجام شود.

عباسی با اشاره به موفقیت‌های مختلف شرکت برق اردبیل در حوزه توزیع و انتقال بیان کرد: نرخ خاموشی به ازای هر نفر یک دقیقه است که ما سعی کردیم این وضعیت را به حداقل کاهش داده و تلفات برق‌مان را نیز به کمتر از 10 درصد برسانیم.

این مسئول برون‌سپاری 100 درصدی فعالیت‌ها و کارهای حوزه برق‌رسانی را با ارائه خدمات اینترنتی به مردم یادآور شد و ادامه داد: ما در سطح شهرستان اردبیل با هزار و 943 ترانس هوایی و 204 ترانس زمینی به طول یک هزار و 820 کیلومتر خط فشار هوایی و 116 کیلومتر خط فشار متوسط زمینی به 243 هزار مشترک برق‌رسانی می‌کنیم.

رئیس اداره برق شهرستان اردبیل با بیان اینکه در تامین برق مشترکین سعی و تلاشمان بر انجام فعالیت‌ها به شکل کیفی‌تر است، گفت: با توجه به توسعه مناطق شهری آن هم توسعه عمودی و سه تا چهار برابر شد منازل مسکونی سعی کردیم تا زیرساخت‌های برق را به شکل فراگیر تامین کنیم که اولویت کار نیز مربوط به سکونت‌گاه‌های رسمی است.

عباسی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز و رایج بودن برق‌دزدی در این مناطق به ویژه در حاشیه شهرها تصریح کرد: بیشترین مشکل ما در حریم شهرها است که به دلیل کم بودن عرض معبر و گستردگی ساخت و سازها گاه ساخت و سازهای غیرمجاز همکاران ما را در شرکت برق با مشکلات جدی روبه‌رو کرده است.

وی افزود: بهتر است قبل از صدور پروانه از شرکت برق استعلام انجام شود تا نسبت به ارائه خدمات مجوزهای قانونی صادر شود.

رئیس اداره برق شهرستان اردبیل وصول مطالبات را از شهرداری با تعامل مثبت یادآور شد و ادامه داد: در این زمینه 600 میلیون تومان مطالبات ما از شهرداری بود که در جابجایی تاسیسات و تامین حفاری‌ها  این مبلغ همسان‌سازی شده است.

عباسی ضرورت اصلاح چراغ‌های شهری را با روشنایی مناسب‌تر و کاهش صدمات وارده به تاسیسات حوزه برق را یادآور شد و عنوان کرد: ما در سه حوزه تولید،‌ انتقال و توزیع شاهد فعالیت نیرورسانی هستیم که مسئولیت ما بیشتر مربوط به انتقال و توزیع نیرو است که ما در انتقال هیچ مشکلی را نداریم و در مصرف نیز بیش از سه برابر نیاز مصرفی اردبیل برق تولید می‌کنیم.

این مسئول احداث پست 63 کیلوولت را در منطقه گردشگری شورابیل یادآور شد و گفت: ما با داشتن نقشه اردبیل مربوط به دهه 80 و طرح‌های توسعه‌ای و تفصیلی را که در این زمینه شاهد هستیم اقدام به اجرایی کردن پروژه‌های جدید در راستای توسعه شهرستان اردبیل به ویژه شهرک‌های جدیدالاحداث کردیم که امیدواریم با احداث پست 63 کیلوولت در شورابیل در سال جاری بتوانیم پاسخگوی نیازهای جدید باشیم.

رئیس اداره برق شهرستان اردبیل یادآور شد: هیچ مشکلی در نیرورسانی به شهرک‌های جدید وجود ندارد و سعی‌مان بر این است تا یک وضعیت متفاوت را اجرایی و عملیاتی کنیم.

عباسی در پایان اضافه کرد: امسال 410 کیلومتر اجرای کابل خودنگهدار مسی را به جای سیم‌های فعلی به صورت تک رشته‌ای که به زیبایی و آراستگی شهر نیز کمک می‌کند با تامین 102 میلیارد تومان اعتبار در شهر اردبیل اجرا می‌کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار