رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با اعلام اینکه حذف نام مولایی از لیست ریو نظر شورای عالی و فنی است، گفت: مولایی در لیست اولیه فدراسیون وزنه‌برداری و فدراسیون جهانی بود هر چند در روز انتخابات مانع اعمال نفوذ در شورای عالی شدم.
کد خبر: ۲۶۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶ 23 July 2016

علی مرادی در برنامه زنده ورزشی این استان، اظهار کرد: حادثه تصادف بهادر مولایی و خانواده‌اش در محور هراز یکی از خبرهای تلخ و شوکه‌کننده برایم بود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر وجود برخی مخالفت‌ها در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه‌برداری و تاثیر آن وقایع در رأی دادن به بهادر مولایی از سوی اعضای شورای فنی و عالی وزنه‌برداری، افزود: لیست اولیه وزنه‌برداران از سوی فدراسیون جهانی منتشر شده و در این رابطه سکوت کرده هر چند هم‌اکنون نیز سکوت می‌کنم و حرفی نمی‌زنم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه فدراسیون وظیفه خود را خوب می‌داند و من هم کار خود را بلد هستم، بیان کرد: شورای عالی و فنی وزنه‌برداری همه جوانب را در نظر گرفته و نظر خود را اعلام کرد هر چند فدراسیون وزنه‌برداری نام بهادر مولایی را به فدراسیون جهانی و کمیته ملی المپیک اعلام کرده و مسؤولان کمیته ملی المپیک نیز از این موضوع باخبر هستند.

این مسؤول با اعلام اینکه شورای عالی و فنی وزنه‌برداری تصمیم خود را گرفته که در آن نه من و نه سجاد انوشیروانی رأی دادیم، یادآور شد: باید به رأی شورای عالی و فنی فدراسیون احترام گذاشت.

مرادی در پاسخ به اینکه آیا رئیس هیأت وزنه‌برداری ایلام عضو شورای عالی فنی بوده، حق رأی داشت و مطمئنا رای او به مولایی نبوده و به علی هاشمی بوده است، خاطر نشان کرد: بله این فرد حق رای داشت ولی در این بین محمد رضا براری وزنه‌بردار مازندرانی بالاترین رأی را از آن خود کرد و باید این زاویه را هم در نظر گرفت.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با نظر نه چندان کارشناسی شده شورای عالی وزنه‌برداری علی هاشمی مسافر ریو برزیل بوده و بهادر مولایی راهی تخت بیمارستان شد، بیان کرد: رئیس هیأت ایلام تنها یک رأی داشته و روی اعضای شورای فنی و عالی نمی‌توانست تاثیر داشته باشد.

مرادی با اشاره به اینکه در شورای عالی وزنه‌برداری 16 نفر حضور داشتند که من و سجاد انوشیروانی به همراه دو نفر دیگر رأی ندادیم، متذکر شد: البته افرادی در این بین قصد تبلیغات داشتند که اجازه هیچ اعمال نفوذ و تبلیغ را ندادیم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران طی سؤالی در مورد صحبت‌های سجاد انوشیروانی در مورد بهادر مولایی در روز رأی‌گیری و ممانعت همایون بسطامی از این کار، یادآور شد: سجاد انوشیروانی نه تنها در مورد بهادر مولایی بلکه در مورد تک‌تک افرادی که باید به آنها رأی داده می‌شد توضیحاتی دادند ولی برخی افراد قصد تبلیغات و بیان صحبت‌هایی را داشتند که اجازه این کار داده نشد و درخواست داشتیم تا رأی خود را به صندوق بیاندازند.

قضاوت برخی مسائل را به خدا می‌سپارم

این مسؤول در سؤال دیگر مبنی بر حضور سه مازندرانی در ترکیب تیم ملی اعزامی به رقابت‌های المپیک 2016 ریو برزیل و عدم تمایل شما برای رأی آوردن عباس رحیمی در انتخابات ریاست وزنه‌برداری، آیا این شائبه را می‌تواند تقویت کرد که فدراسیون هم در شرایطی که فکر می‌کرد مولایی در المپیک احتمال دارد از شانس کمی برای مدال‌آوری برخوردار باشد به سمت علی هاشمی گرایش داشت، افزود: در این توضیح‌ها حرف‌های زیادی بیان شد و قضاوت آن را به خدا می‌سپارم.

مرادی گفت: اسم بهادر مولایی در لیست اولیه فدراسیون وزنه‌برداری بود.

وی بیان کرد: امیدواریم همه وزنه‌برداران کشور در مسابقات المپیک به روی سکو رفته و پرچم کشورمان را در دنیا به اهتزاز در آورند.

مرادی در پاسخ به سؤالی که آیا عادلانه است رئیس هیأت ایلام در شورای عالی حضور داشته و حق رأی داشته باشد ولی از مازندران با سه وزنه‌بردار اصلی و ذخیره کسی در شورای عالی حضور نداشته باشد، بیان کرد: از مازندران آقای سوهانیان به عنوان مشاور امور استان‌ها در شورای عالی فنی وزنه‌برداری شرکت داشته و از قائم‌شهر در آن جمع حضور داشته و رأی هم دادند.

وی گفت: بیشتر از این نمی‌خواهم به بازگوی مطالب بپردازم و سکوت می‌کنم.

مرادی در پایان اضافه کرد: پس از باخبر شدن حادثه رانندگی برای بهادر مولایی نخستین مسؤول فدراسیون وزنه‌برداری بودم که به بالینش حاضر شده و با دستور وزیر ورزش و جوانان به پیگیری کارهای اولیه درمانی و بیمارستانی‌اش پرداختم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار