استاندار آذربایجان شرقی، با حضور در اردوی صحرایی مدافعین حرم؛ لباس رزم پوشید و آرزوی شهادت کرد.
کد خبر: ۲۶۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۷ 22 July 2016
مراسم صبحگاه مشترک لشکر عملیاتی 31 عاشورا و امام حسین (ع) صبح امروز با حضور برخی از مقامات استانی و فرماندهان نظامی و انتظامی ملی در منطقه عمومی سیسان شهرستان بستان آباد برگزار شد. اردوی صحرایی مدافعان حرم نیز پس از برگزاری این صبحگاه مشترک؛ آغاز شد و بسیجیان شرکت کننده در این دوره، بار دیگر اقتدار و آمادگی نظامی و دفاعی ایران اسلامی را به معرض نمایش گذاشتند.

اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی که سابقه حضور در صحنه های نبرد حق علیه باطل و لشکر همیشه سرافراز عاشورا را در سوابق خود دارد قبل از حضور در این مراسم، بار دیگر لباس رزم پوشیده و در این مراسم به همراه همرزمان خود همچون سردار امین شریعتی، سردار صدیقی و ...شرکت کرد.


وی در این برنامه کسب رتبه های برتر امنیت برای چندین سال متوالی در استان را مرهون زحمات شبانه‌روزی نیروهای نظامی، انتظامی و سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان دانست و اظهار کرد: آمادگی دفاعی و عملیاتی سپاه همیشه قهرمان و سرافراز عاشورا، ستودنی است.

وی گفت: 75 درصد فرمانداران شهرستان های استان، کسانی هستند که سابقه حضور در جبهه، جانبازی و یا ایثارگری دارند. این آمار از دست اندرکاران اجرایی استان، حاکی از همبستگی و همکاری کامل تیم اجرایی استان با نیروهای مسلح و بخصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

استاندار آذربایجان شرقی از آمادگی تمامی نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در استان برای دفع هرگونه خطر و تهدید احتمالی دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خبر داد و عنوان کرد: هر خطری که نظام جمهوری اسلامی و آرمان های انقلاب اسلامی را تهدید کند، آماده تر از همیشه، لباس رزم و پوتین های زمان جنگ را پوشیده و به جنگ به دشمنان عازم می شویم.

جبارزاده تصریح کرد: دشمنان نظام اسلامی به این نتیجه و باور رسیده اند که توان توان حمله و بخصوص مقابله با جمهوری اسلامی را ندارند و همه ما مکلف هستیم که این آمادگی نظامی و دفاعی خود را بیش از پیش تقویت کنیم.

وی عنوان کرد: تا وقتی که ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی وجود دارند و به سرعت در جهان نفوذ پیدا می کنند طبیعی است که دشمنان از فکر توطئه و بدخواهی نسبت به ایران اسلامی دست برنداشته و از کوچکترین ضعف داخلی در داخل کشور در راستای اهداف خود استفاده می کنند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: هنوز از یاد نبرده ایم روزهایی را که دشمنان، هر هفته چندین بار شهرهای استان و بخصوص تبریز را بمباران می کردند و زنان، کودکان و مردان ما را به خاک و خون می کشیدند.افتخار می کنیم که امروز خاکریز دفاع از کیان اسلام و نظام اسلامی را به سواح مدیترانه کشانده ایم و امیداریم روزی را شاهد باشیم که دفاع از اسلام و آرمان های مقدس این دین شریف را در خاستگاه مخالفین و معاندین اسلام انجام دهیم.

جبارزاده با بیان اینکه  شهدا، معلم اخلاق، عزت، شرف، مردانگی، غیرت و آزادگی بودند گفت: شهدا درس چگونه زیستن و چگونه مردن را برای ما یاد دادند. امیدوارم توفیق شهادت که یکی از مهم ترین آرزوهایم است، نصیب بنده نیز شده و با روی سفید در محضر خداوند متعال حاضر شوم.

 

سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا نیز در این برنامه با اشاره به فداکاری های غیور مردان لشگر عاشورا در دوران دفاع مقدس و پس از آن عنوان کرد: خطه قهرمان و شهید پرور آذربایجان، شهدای بسیاری را تقدیم آرمان های اسلام و انقلاب کرده است.

وی ار شهید مهدی باکری با عنوان علمدار غیرت آذربایجان نام برد و اظهار کرد: امروز، مدافعین حرم آل الله؛ همان سیره و روش شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را ادامه می دهند.

به گفته وی، اردوی صحرایی مدافعین حرم در استان آذربایجان شرقی، با ظرفیت 50 درصدی و با حضور گردان های مردم پایه گردان امام حسین(ع) برگزار می شود.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه امروز، توان بسیج در تمامی بخش ها افزایش یافته و به یک نیرویی در آن سوی مرزها نیز تبدیل شده است. یکی از مهم ترین کارهایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه مقاومت اسلامی انجام می دهد نیز پیروی از مدل بسبج است.

کریمیان از آمادی تمامی گردان های نظامی در تمامی شهرستان های استان برای مقابله با هر گونه تهدید و خطر احتمالی خبر داد و اظهار کرد: نیروهای سپاه و بسیج؛ از آمادگی های لازم نظامی برخوردار هستند و بخصوص در زمینه آموزش های ضد هلی برد و ضد هوابرد تسلط بسیار خوبی دارند.

وی در بخشی از سخنان خود به تبیین یکی از مقالات آمریکایی با محوریت دستور اوباما، رییس جمهور آمریکا؛ برای امکان پیروزی نیروهای نظامی این کشور در حمله به تاسیسات هسته ای و حساس جمهوری اسلامی ایران گفت: اندیشکده های آمریکایی در ارزیابی های خود به 16 دلیل، اذعان کردند که این احتمال به دلیل افزایش بیش از حد توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

 به گفته وی در ادامه این بررسی ها، آمریکایی ها اظهار کرده بودند که حمله به تاسیسات هسته ای جمهوری اسلامی و غلبه بر آنان، یک فکر کاملا بچه گانه است.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به نفوذ 45 نفر از اعضای گروهک های تروریستی از غرب و شمالغرب به خاک ایران عنوان کرد: مهم ترین آرزوهای گروهک های تروریستی، ایجاد حتی یک انفجار کوچک و استفاده از آن به عنوان " نا‌امنی" در ایران است.45 نفر از اعضای گروهک های تروریستی وارد کشور شدند که 23 نفر آن ها به دست توانمند سربازان غیور به هلاکت رسیده، یک نفر اسیر شده و بقیه نیز متواری شدند.

به گفته کریمیان؛ مبارزه با دشمنان در سه حوزه جنگ نظامی، امنیتی و جنگ نرم به شدت ادامه دارد.

وی همچنین در بخش پایانی سخنان خود از خروج نیروهای اطلاعاتی ترکیه از سوریه و توقف آموزش تکفیری ها توسط آن ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، آذربایجان شرقی همچون سایر استان های کشور، چندین نفر از فرزندان غیور خود را در قالب شهدای مدافع حرم، تقدیم آرمان های اسلام در جنگ با تکفیری ها کرده است.

گزارش خبری از: سید مرتضی مرتضوی/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :