فردا در امامزاده‌های اردبیل صورت می‌گیرد؛
در حمایت از مردم مظلوم یمن در برابر تجاوز آل سعود تجمع اعتراض‌آمیزی فردا در امامزاده‌های استان اردبیل با عنوان «یمن تنها نمی‌نماند» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲ 22 April 2015

به گزارش فارس، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در جلسه هماهنگی این تجمع اعتراض‌آمیز در امامزاده‌های شاخص اردبیل، اظهار داشت: مردم بی‌دفاع یمن با تجاوز عربستان و حمایت حامیان غربی آنها در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند و بر اساس اصول و مبانی قرآن و دین اسلام حمایت از مسلمانان و مظلومان جهان یکی از وظایف فرد مومن و کمک به آرمان آنها است.

حجت‌الاسلام اکبر قیامی افزود: با توجه به تجاوز بی‌رحمانه آل‌سعود و متحدانش به مردم مظلوم و مسلمان یمن و پیرو بیانات اخیر مقام معظم رهبری، اداره کل اوقاف استان اردبیل بنا بر وظایف اسلامی و انسانی خود تجمع بزرگ «یمن تنها نمی‌ماند» را در روز پنجشنبه 3 اردیبهشت ماه با حضور باشکوه مردم در امامزاده صالح (ع)،امامزاده سید صدرالدین (ع) و مسجد حضرت قائم (عج) اردبیل برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم یمن پس از سال‌ها تحمل حکومتی دیکتاتوری با قیام‌های مردمی تحت حمایت نیروهای انصارالله، حکومت خود فروخته این کشور را از بین برده و به پیروزی رسیدند، افزود: شاهدیم ارتش آل سعود به بهانه حمایت از رئیس جمهور فراری دولت یمن، اقدام به تجاوز هوایی و دعوت چند کشور دیگر و با ارعاب عدم حمایت‌های مالی، آنان را وادار به کمک در این تجاوز کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: کشتن مردم بیگناه به ویژه کودکان، حمله و تخریب اماکن عمومی و زیرساخت‌های یکی از کشورهای اسلامی به دست خود مسلمان‌ها و با بودجه خودشان نشانه حماقت متجاوزان است.

قیامی بیان کرد: متجاوزان بدفهم و حامیان آمریکایی و صهیونیستی که اسلام عزیز و نیرومند را بزرگترین مانع در راه منافع نامشروع خود می‌دانند، دست به این اقدام ناجوانمردانه زده و بازیگران طراحان صهیونیستی شده‌اند، نکته مهم و عجیب‌تر اینکه متجاوزان به سرزمین یمن خود شاهد بودند که دولت غاصب اسرائیلی یعنی سخت‌ترین دشمن اسلام از اولین دولت‌های حمایت‌کننده از این تجاوز بود.

این مسئول افزود: سکوت معنادار سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای مدعی حقوق بشر در مقابل این تجاوز آشکار بخش دیگری از این سناریو بوده و نقطه تاریکی از مفاهیم مجامع بین‌المللی و مدعی حقوق بشر است و یقیناً زمامداران سعودی با ادامه این تجاوز با پاسخ کوبنده ملت خود و دیگر ملت‌های مسلمان و آزاده جهان مواجه بوده و در آتش کینه آنان خواهد سوخت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: اوقاف استان بنا بر وظایف اسلامی و انسانی خود، تجمع بزرگ «یمن تنها نمی‌ماند» را با هدف حمایت و دفاع معنوی و سیاسی از مردم یمن و محکوم کردن تخریب مساجد و اماکن مذهبی و زیرساخت‌های اقتصادی، بیمارستان‌ها و مدارس و همچنین به شهادت رساندن مردم بیگناه خصوصا کودکان یمن توسط وهابیون و آل سعود برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: این تجمع بزرگ به صورت همزمان پس از نماز مغرب و عشاء در روز پنجشنبه 3 اردیبهشت ماه در آستان مقدس امامزاده صالح (ع)، امامزاده سید صدرالدین (ع) و مسجد حضرت قائم (عج) با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

قیامی بیان کرد: قرائت قرآن، سخنرانی، قرائت دعای کمیل، مداحی، شعرخوانی و قرائت بیانیه از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این تجمع بزرگ است.

وی از اقشار مختلف مردم استان خواست با حضور پرشور در این تجمع بزرگ ضمن محکوم کردن این تجاوز بی‌رحمانه، مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی به عنوان حامیان اصلی این اقدامات بزنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار