نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: پرداخت زکات به ریشه کنی فقر در جامعه کمک می کند.
کد خبر: ۲۶۳۳۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 20 July 2016
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: پرداخت زکات به ریشه کنی فقر در جامعه کمک می کند.

به گزارش مهر، آیت الله غیاث الدین طه محمدی در شورای زکات استان همدان با بیان اینکه در بحث هزینه کرد زکات اولویت با نیازمندان است نه پروژه های عمرانی، گفت: تا زمانی که در جامعه محروم و فقیر وجود دارد حق تقدم رفع مشکل محرومان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به فرموده رسول خدا (ص) مبنی بر اینکه آنهایی که نماز می خوانند ولی زکات نمی دهند باید از مسجد بیرون روند چرا که مسلمان نیستند، افزود: در قرآن یک آیه در رابطه با خمس و ده ها آیه در رابطه با زکات آمده اما متاسفانه در جامعه آنطور که باید و شاید به مسئله زکات پرداخته نمی شود.

آیت الله محمدی با اشاره به اینکه حد فاصل ایمان و کفر نماز است که در مورد مسئله زکات نیز این گونه است، اظهار داشت: متاسفانه فریضه زکات، آن چنان که باید عملیاتی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه وجوه جمع آوری شده زکات رقم خوبی است اما این مقدار شاید پرداختی یک نفر از ۱۰ نفر هم نباشد، گفت: پرداخت زکات یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است و تا وقتی فقیر و گرسنه در جامعه وجود دارد نباید از محل زکات برای پروژه‎های عمرانی هزینه‎ای پرداخت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه حق تقدم رفع مشکل محرومان است چرا که اجرای پروژه های عمرانی بر عهده دولت است و زکات مختص گرسنگان و محرومین جامعه است، گفت:باید در مورد درصدی که برای پروژه عمرانی از محل زکات دیده شده تجدید نظر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار