انعقاد قرارداد ساخت روبات صنعتی
مراسم افتتاح همزمان مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد ایلخچی و افتتاح اولین مرکز تحقیق و توسعه سیستمهای ترمز با حضور دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد مسولین استانی دانشگاه آزاد اسلامی و دست اندرکاران بخش صنعت و مسولین شهری ایلخجی برگزار گردید.
کد خبر: ۲۶۲۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۳ 19 July 2016
مراسم افتتاح همزمان مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد ایلخچی و افتتاح اولین مرکز تحقیق و توسعه سیستمهای ترمز با حضور دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد مسولین استانی دانشگاه آزاد اسلامی و دست اندرکاران بخش صنعت و مسولین شهری ایلخجی  برگزار گردید.

دکتر  آرش رنجبران ،ریاست دانشگاه آزاد ایلخجی ضمن تقدیر حضور معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص اهمیت ارتباط مستمر دانشگاه و صنعت سخن گفت وی عملی کردن ایده ها را از دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی ایلخجی عنوان کرد.


وی همچنین درمورد مرکز تحقیق وتوسعه سیستم های ترمز عنوان کرد: سیستم ساخت ترمز یکی از بخش های مهم صنعت خودرو سازی  است  و ساخت آن به دلیل پیچیدگی و استاندارهای سخت گرایانه وفوق ایمنی بودن بسیار محدود است و بسیاری از خودرو سازان معتبر دنیا  تامین این سیستم را به  شرکت های معتبر و برند برون سپاری می کنند.

در کشور ما نیز  باتوجه به  تولید سالیانه حدود یک میلیون خودرو نیاز به تامین سیستم ترمز امری بدیهی  است و از طرفی پیچیدگی تولید این سیستم باعث شده که تامین کننده های محدودی و انگشت شماری مبادرت به تولید کنند  این درحالی است که بخش قابل توجهی از آن  صنعت نیز باید توسط واردات تامین شود و این کار نیز باعد خروج سالیانه میلیونها دلار از کشور می شود در یک مثال نوعی حدود یک میلیون خودرو مجهز به سیستمABS که صنعتی کاملا وارداتی است سالیانه هفتصد میلیارد تومان وجه از کشور خارج میشود. که بومی سازی این صنعت از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.


مهندس زمانلو مدیر عامل شرکت طراحی مهندسی سایپا عنوان کرد:امروزه ارتباط صنعت و دانشگاه از هم گسیخته است که باید تقویت شود .ایشان تولید علم و دانش وتوسعه گسترده علم را تنها راع پیشرفت دانست و عنوان کرد:باید بسیاری از از کارهای پژوهشی در دوره های مختلف تحصیلات تکمیلی را به سوی حل معضلات و مشکلات صنعت و اقتصاد سوق داد و گام برداشتن به سوی عملی کردن یافته ها راچاره مشکلاتی نظیر عقب ماندگی و بیکاری عنوان کرد و.حتی راهی به سوی در آمدزایی و صادرات دانست.
دکتر واشقانی فراهانی ضمن اظهار خرسندی از حضور در دانشگاه آزاد اسلامی ایلخجی و افتتاح مرکز رشد و فناور و مرکز تحقیق و توسعه سیستم های ترمز مشترک بین دانشگاه آزاد اسلامی ایلخجی و شرکت طراحی و مهندسی سایپا ،این دانشگاه را به عنوان الگوی موفق در مسیر توسعه علم و پژوهش گام برمی دارد معرفی کرد.

در پایان این مراسم قرارداد ساخت دو دستگاه روبات صنعتی برای خط تولید و مونتاژ شرکت طراحی و مهندسی سایپا توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخجی توسط مهندس زمانلو به نمایندگی از شرکت طراحی و مهندسی سایپا منعقد گردید.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
با سلام. باید دست مدیران توانمندی پون مهندس زمانلو را که پیوند دهنده صنعت و دانشگاه هستند فشرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :