کد خبر: ۲۶۱۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ 17 July 2016
فرماندار بابلسر رعایت الگوی مصرف را یکی از عوامل موثر در مدل مصرف صحیح آب دانست و گفت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در سطح شهرستان با آن مواجه هستیم مشکل کم‌آبی است.

سیدعلی اسد صبح امروز در جلسه شورای اداری بخش مرکزی بابلسر که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دهیاران به عنوان بازوان اجرایی دولت و شوراها و به عنوان ظرفیت اجتماعی و حلقه اتصال بین دولت و مردم نقش تعیین‌کننده‌ای در رسیدگی به مشکلات مردم دارند.

وی با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: یکی از عواملی که می‌تواند موجب شکوفایی اقتصاد در روستاها و تحقق بیانات مقام معظم رهبری شود توجه به تولیدات داخلی روستا و اقتصاد داخلی است.

فرماندار بابلسر بر توجه به مشاغل خانگی و ارتقای کیفیت تولیدات محلی تاکید کرد و افزود: زمانی تولیدات داخلی حرفی برای گفتن دارد که از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار باشد.

اسد رعایت الگوی مصرف را یکی از عوامل موثر در مدل مصرف صحیح آب دانست و گفت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در سطح شهرستان با آن مواجه هستیم مشکل کم‌آبی است که متاسفانه با وجود چنین مشکلی شهروندان استفاده بهینه‌ای از آن نداشته و بدون رعایت الگوی مصرف از آن استفاده می‌کنند.

وی همچنین بر تسطیح اراضی زراعی که نقش تعیین کننده‌ای در کاهش هزینه تولید، اصلاح الگوی مصرف و توسعه اقتصادی روستاها دارد، تاکید کرد و گفت: امسال تسطیح 2 هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری شهرستان بابلسر در دستور کار قرار دارد.

اسد در پایان تصریح کرد: برنامه دولت برای دوران کهولت و سالخوردگی افراد روستایی و عشایری بیمه تامین اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرماندار بابلسر نیز با بیان اینکه امروز شاهد اقتدار و امنیت کشور عزیزمان هستیم، اظهار کرد: امنیت کشور ما مرهون زحمات همه دست اندرکاران نظامی، انتظامی، مجلس، قوه قضائیه و مجریه است که برای برقراری این امنیت باید دست آنها را بوسید و از آنها تقدیر کرد.

مهدی محمودی‌چراتی با بیان اینکه باید به مشکلات شهرستان رسیدگی شود، گفت: برای رسیدگی به مشکلات شهرستان جلسه‌ای با حضور مدیران کل مربوطه برگزار شود و در این جلسات مشکلات مورد رسیدگی قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه شهرستان بابلسر با داشتن رتبه نخست مشارکت مردمی در سطح استان امکان توسعه و رشد اقتصادی را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به نقش تعیین‌کننده دهیاران و شوراها برای رفع مشکلات روستاییان نیاز است برای آنها امنیت شغلی ایجاد شود.

محمودی‌چراتی در پایان با بیان اینکه در بحث بیمه روستایی و عشایری خوب عمل نشد، گفت: علت آن می‌تواند عملکرد بد بیمه‌گزاران و عدم جلب رضایت کشاورزان در این زمینه باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار