معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان از برگزاری و اجرای موفق 6 دوره آموزشی ارتقاء پایه نظام‌مهندسی ساختمان و شرکت نزدیک به ۳۰۰ مهندس در این دوره‌ها خبر داد.
کد خبر: ۲۶۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 17 July 2016
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان از برگزاری و اجرای موفق 6 دوره آموزشی ارتقاء پایه نظام‌مهندسی ساختمان و شرکت نزدیک به ۳۰۰ مهندس در این دوره‌ها خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، کامبیز حمیدی اظهار کرد: بر طبق تفاهم‌نامه‌ی هفت‌بندی که در مهرماه سال ۹۲ به امضای حمید میرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و اکبر ترکان رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان کشور رسید، توسعه همکاری، ارائه خدمات علمی و گسترش بازآموزی و ارتقاء علمی نیروی متخصص مورد تأکید قرار گرفت.

وی ادامه داد: در آن نگاه توسعه‌ای و تربیت نیروی فنی کارآمد در جهت ارتقاء کمی و کیفی ساخت‌وساز در کشور و استفاده بهینه از ظرفیت علمی و امکانات در دانشگاه آزاد اسلامی لحاظ شده است و در همین راستا با تفاهم‌نامه‌ای که بین دانشگاه آزاد اسلامی همدان و سازمان نظام‌مهندسی در شهر همدان منعقد شده است، بیش از ۶ دوره آموزشی ارتقاء پایه نظام مهندسی ساختمان در واحد همدان برگزار شد.

وی افزود: در این دوره‌ها که در مجموع به مدت ۹۶ ساعت و ۶ دوره آموزشی برگزارشده است، شرکت‌کنندگان در مباحث معماری، عمران، برق و مکانیک، آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

حمیدی بیان کرد: در رشته معماری ارتقاء پایه 2 به 1 با عنوان دوره‌ی بَناهای بلندمرتبه برگزار شد و سرفصل‌های همچون، تأسیسات و زیرساخت‌ها، ایمنی، نیروهای جانبی و مصالح توسط محمدرضا عراقیان عضو هیئت علمی واحد همدان به شرکت‌کنندگان آموزش داده شد.

وی تصریح کرد: دوره معماری پایه 3 به 2 تحت عنوان استاندارد طراحی توسط بهزاد محمدی عضو هیئت علمی واحد همدان، دوره عمران پایه 3 به 2 و پایه 2 به 1 با عنوان جوش و بازرسی جوش توسط پیام قوزی عضو هیئت علمی واحد همدان و دوره مکانیک 3 به 2 با عنوان تأسیسات بهداشتی توسط فردین روزبهانی دیگر عضو هیئت علمی واحد همدان به شرکت‌کنندگان این دوره‌ها آموزش داده شد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف این دوره‌ها، فارغ‌التحصیلان دارای شرایط کسب پروانه اشتغال است که نیازمند حضور در دوره‌های آمادگی آزمون نظام‌مهندسی هستند، تصریح کرد: برخی افراد که موفق نمی‌شوند در نظام‌مهندسی استان مربوطه، نخستین پروانه اشتغال را به‌کار گیرند، می‌توانند از امکاناتی که این دوره‌ها در اختیار آنان قرار می‌دهد، استفاده کنند.

حمیدی گفت: با توجه به وجود امکانات کافی از جمله فضاهای آموزشی، آزمایشگاه‌های مجهز و اساتید مجرب عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، در حد اعلا، تلاش خود را برای گسترش امکانات بالقوه به‌منظور حل مشکلات و معضلات مرتبط با حوزه‌ فارغ‌التحصیلان دانشگاهی که جویای شغل مرتبط با رشته‌های تحصیلی هستند، به‌کار بستیم.

وی بیان کرد: دفتر توانمندسازی و آموزش‌های کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان از طریق درگاه اینترنتی به نشانی http://planning.iauh.ac.ir/amoozesh/ اقدام به ثبت‌نام آن دسته از کارشناسانی که قصد اخذ پروانه اشتغال از سازمان نظام‌مهندسی ساختمان را دارند، می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار