فرماندار شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه در بخش کشاورزی هنوز برخی از تصمیم‌گیران متوجه نیستند که مشکل آب وجود دارد، گفت: امروز نیاز است انقلاب سومی در حوزه کشاورزی رخ دهد.
کد خبر: ۲۶۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶ 17 July 2016
 فرماندار شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه در بخش کشاورزی هنوز برخی از تصمیم‌گیران متوجه نیستند که مشکل آب وجود دارد، گفت: امروز نیاز است انقلاب سومی در حوزه کشاورزی رخ دهد.

به گزارش ایسنا،  احسان قنبری در بازدید از فروچاله‌های شهرستان کبودراهنگ، با اشاره به اینکه در حوزه آب هر دستگاهی به طریقی کار خود را انجام می‌دهد، اظهار کرد: در حوزه آب اختلاف دیدگاه وجود دارد به طوریکه 90 درصد منابع آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود بنابراین باید برنامه‌ریزی برای این بخش صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نیاز به انقلاب سوم در حوزه کشاورزی کشور داریم، تصریح کرد: هنوز مسئولان استان می‌گویند باید در تولید سیب‌زمینی قطب غرب کشور باشیم، با این تفکر چظور می‌توانیم بگوییم که کشت پرآب‌بر صورت نگیرد؟!

وی افزود: بسیاری از افراد نیروگاه شهید مفتح را قاتل آب کبودراهنگ می‌دانند درحالیکه این‌گونه نیست و نیروگاه تنها 2 درصد از برداشت‌های دشت کبودراهنگ از طریق نیروگاه بوده است!

قنبری  با بیان اینکه بیش از 1900 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: در طول 2 سال گذشته 360 حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان مسدود شده است.

فرماندار کبودراهنگ درخصوص اجاره چاه‌های کشاورزان منطقه توسط نیروگاه نیز اظهار کرد: علاوه بر 8 حلقه چاه موجود در نیروگاه معمولا یک تا 3 چاه کشاورزان اجاره می‌شود که البته پول خوبی به کشاورزان داده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه برای حل مشکل آب باید فکر درستی صورت گیرد، بیان کرد: در سال 92 میزان 7 تن واردات گندم به کشور داشتیم که این نشان می‌دهد ‌می‌توانیم محصولاتی همچون سیب‌زمینی را هم وارد کنیم و در عوض آن از کشاورزان بخواهیم محصولات کم آب‌بر را جایگزین کنند.

قنبری با اشاره به لزوم کشت محصولات کم آب‌بر در این شهرستان، عنوان کرد: در شهرستان کبودراهنگ بنا شده در شهریورماه از کشت زعفران رونمایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ارتباط نزدیکی بین مدیریت آب و سازمان جهادکشاورزی وجود ندارد، گفت: ما به دنبال مدیریت آب هستیم و از طرفی برای صادرات سیب‎زمینی جوایز صادراتی داده می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار