مجمع نمایندگان استان کرمانشاه :
نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس گفت : کرمانشاه باید محوریت خود را در قطب‌های پتروشیمی، کشاورزی، دامداری مدرن، گردشگری و توسعه آمایش سرزمینی غرب کشور حفظ کند و قابلیتهای افزون‌تر بر این‌ها به دست آورد.
کد خبر: ۲۶۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷ 15 July 2016
  به گزارش تابناک کرمانشاه حسن سلیمانی با اشاره به ظرفیت استان کرمانشاه برای تبدیل شدن به قطب سوم پتروشیمی کشور اظهار داشت: سالها از ساخت سه پالایشگاه پتروشیمی کرمانشاه به‌ عنوان یکی از قطبهای پتروشیمی کشور می‌گذرد و مسئولان پتروشیمی کرمانشاه در تلاش هستند بعد از راه‌اندازی پالایشگاه چهارم، کرمانشاه را به قطب سوم پتروشیمی کشور تبدیل کنند.
 نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید وعده‌های دولت در سفر خود به استان کرمانشاه متناسب با ظرفیتها و امکانات مالی دولت باشد، گفت: مطالبات مردم استان نیز باید متناسب با قابلیتها و ظرفی‌های گردشگری، کشاورزی و صنعتی کرمانشاه باشد.
 سلیمانی توجه مسئولان کشوری به استعدادها و قابلیتهای استان کرمانشاه برای ایفای نقش حداکثری این منطقه در حفظ امنیت ملی و شکوفایی اقتصادی را ضروری دانست و افزود: دولت باید به این باور برسد که کرمانشاه ظرفیت و قابلیت تبدیل شدن به قطب سوم پتروشیمی کشور را دارد و بودجه و امکانات را متناسب با محورها و اولویتهای استان تخصیص بدهد.
 وی با اشاره به آثار باستانی و تاریخی استان، مجاورت و هم‌مرزی کرمانشاه با کشور عراق، مکانهای زیارتی و سیاحتی و امکانات بزرگراهی و فرودگاهی آن عنوان کرد: استان کرمانشاه با توجه به این ظرفیتها و قابلیتها ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری را در کشور دارد و باید امکانات سرمایه‌گذاری کلان داخلی و خارجی در رابطه با صنعت گردشگری در استان فراهم شود. سلیمانی با اشاره به ظرفیت و قابلیت استان کرمانشاه برای تبدیل شدن به قطب سوم کشاورزی و دامداری مدرن گفت: استان کرمانشاه باید برای دستیابی به سیاستهای اقتصاد مقاومتی از تمام قابلیتها و ظرفیتها‌ی اقتصادی، صنعتی و کشاورزی خود حداکثر استفاده را ببرد.
 وی موقعیت استان کرمانشاه را در بحث آمایش  سرزمینی غرب کشور محوری و قطب دانست و اظهار کرد: بر اساس آمایش سرزمینی استان کرمانشاه در امر توسعه استانهای همجوار از قبیل همدان، کردستان ایلام و لرستان ظرفیت لازم را دارد، زیرا اقداماتی که در منطقه در بحث اقتصاد دانش بنیان، علوم دانشگاهی، فناوری نوین و سرمایه‌گذاری کلان انجام می‌شود، بی‌ارتباط با یکدیگر نیست.
 نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس دهم با بیان اینکه انتظار ما از ریاست جمهوری این است که براساس این قابلیتها، ظرفیتهای انسانی، حساب خاصی روی استان کرمانشاه باز کند، گفت: استان نیز باید محوریت خود را در قطب‌های پتروشیمی، کشاورزی، دامداری مدرن، گردشگری و توسعه آمایش سرزمینی غرب کشور حفظ کند و قابلیتهای افزون‌تر بر این‌ها به دست آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار