الهام چرخنده در ارتباط با پست اینستاگرامی اش که تصویری در کنار کودکان کار به هنگام افطار بود،گفت: من بر خلاف تصور دیگران از کودکان کار سوء استفاده نکرده ام.
کد خبر: ۲۵۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 11 July 2016
چرخنده که تا دو سال پیش در سریال های تلویزیونی فعالیت داشت و هم اکنون در عرصه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب فعالیت می کند در نشست تخصصی «عفاف در عرصه فضای مجازی» همچنین خواستار کمک دیگران برای مبارزه با هجمه های دشمن در قبال فعالیت نیک اندیشانه در راستای ارزش های نظام شد.

** دیدگاه یک پژوهشگر اینترنت درباره تاثیر فضای مجازی بر فرهنگ عفاف و حجاب 

روح الله مومن نسب نیز که پژوهشگر و کارشناس مسائل فضای مجازی معرفی شد طی سخنانی در این نشست با اشاره به تاثیر فضای مجازی بر تغییر فرهنگ پوشش، حجاب، عفاف و سطح زندگی مردم گفت: حاصل دنیای مجازی فردگرایی، سودگرایی و لذت گرایی است. 

وی گفت: امروز هفتاد و یکمین سالگرد قیام گوهرشاد در پاسخ به تروریسم فرهنگی است و پیام آن این بود که در برابر تجاوز فرهنگی به کشور آرام نمی نشینیم. 

مومن نسب با بیان این که در سطح جهان شاهد تروریسم فرهنگی گسترده هستیم گفت: فضای مجازی به دنبال از بین بردن فرهنگ کشورهای مختلف است. به عنوان مثال شبکه های ماهواره ای با بیش از 200 کانال فارسی زبان به فرهنگ ما شبیخون می زنند و تفکرات باطل و اندیشه های خود را وارد کشور می کنند. هزاران هزار شبکه ماهواره ای غیراخلاقی را طراحی می کنند. 

وی افزود: همان مسیر به فضای می رسد که در فضای مجازی گوشی های هوشمند وارد کشورها می شود و همزمان با این گوشی ها صدها هزار نرم افزار و بدافزار فرهنگی همچون وایبر، واتس آپ، تلگرام به ظاهر به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرند ولی در واقع مردم در اختیار این نرم افزارها قرار می گیرند و برای یک تروریسم فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی تدارک می بینند. 

این پژوهشگر فضای مجازی گفت: هجمه عظیمی در کشور در حال شکل گیری است که هدف این هجمه نه اسلامیت مردم بلکه ایرانیت مردم است یعنی حتی چیزی هم از ایرانی و فرهنگی ایرانی نباید وجود داشته باشد زیرا ایرانیان همواره به دنبال جمع گرایی بودند مانند آثاری که در تخت جمشید وجود دارد و با ورود اسلام این جمع گرایی گسترش پیدا کرده اما با ورود این ابزار به اصطلاح اجتماعی دچار فردگرایی و فرد محوری شده ایم و این تهاجم فرهنگی است. 

مومن نسب با اشاره به آسیب های فضای مجازی گفت: این شبکه های مجازی باعث افزایش طلاق عاطفی، از بین رفتن حریم خصوصی افراد، از بین رفتن حجب و حیا، ایجاد تردید در دل ها، افزایش نموفوبیا (افراد نسبت به دور بودن گوشی از خود حساس هستند) و دیگر مشکلات شده است. 

وی به قوانین و مقررات اینترنت در کشور آمریکا اشاره کرد و گفت: 217 قانون در خصوص فضای مجازی در آمریکا وجود دارد و استفاده از اینترنت در این کشور براساس تفکیک جنس، موقعیت و سن افراد است و همچنین 23 قانون مدیریت بحران در فضای مجازی در این کشور وجود دارد. 

مومن نسب در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا راهکاری برای مواجهه با این مشکلات وجود دارد؟ گفت: با توجه به این که اینترنت و فضای مجازی همه زندگی بشر را تحت تاثیر قرارداده نمی توان آن را نادیده گرفت و نفی کرد بلکه باید به دنبال راه حل هایی برای برخورد با این مشکلات باشیم. 

وی تصریح کرد: اولین راهکار، راهکار حاکمیتی است یعنی باید قوانین لازم در این زمینه تصویب شود و در واقع مطالبه قانونی داریم، راهکار دوم بحث آموزش است که باید به مردم آموزش های لازم در خصوص استفاده مناسب از این تکنولوژی و فناوری داده شود و از طرفی دیگر از ورود ابزار نامناسب نیز جلوگیری کنیم.

پژوهشگر فضای مجازی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که از وی در خصوص اقدامات شورای عالی فضای مجازی درباره عفاف و حجاب در فضای مجازی و پیشنهادش در این باره گفت: دشمن در فضای مجازی به دنبال حجاب بدون عفاف و عفاف بدون حجاب است و ما رضاخان هایی را در فضای مجازی می بینیم که چادر از سر بانوان ما برمی دارند. 

مومن نسب افزود: در مواجهه با محصولات فناوری ما در کشور شاهد افراط و تفریط هستیم در صورتی که ما باید علم و فناوری را بیاموزیم و محصول متناسب با فرهنگ و نیاز خود را با استفاده از این علم و فناوری تولید کنیم. امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است که ما در فضای مجازی نیاز به اقدام و عمل داریم یعنی حرکت را شروع کنیم و به عملیات برسیم باید در بستر مناسبی انجام شود درغیر این صورت تولید خوب انجام می شود اما توزیع خوبی نخواهیم داشت. 

وی تصریح کرد: باید در فضای مجازی انقلاب شکل بگیرد و منظور از این انقلاب تحول بنیادین در فضای مجازی است و راهکار آنها نیز این است که مافیهای اینترنتی که مدام از اعطای اینترنت های رایگان به دانش آموزان، دانشجویان و دیگر افراد می دهند را کشف و با آنها برخورد کرد، قوانین دست و پاگیر و انحصاری های دولتی برداشته شود، معافیت های مالیاتی باید برای محصولات داخلی ایجاد شود، آموزش های لازم درباره استفاده از محصولات ارائه شود و پیوست فرهنگی نیز در محصولات وجود داشته باشد. 

** یک مقام بسیج: عفاف مختص زنان یا مردان نیست

جانشین معاونت بین المللی سازمان بسیج نیز در این مراسم گفت: عفاف معنای عمومی است و مختص مردان، زنان و ادیان نیست. 

عباسی با تاکید بر این که همه انسان ها باید معنای عفاف را بفهمند و اجرا کنند گفت: محصول عفاف، حجاب است و عفاف و حجاب مختص یک هفته خاصی در سال نیست بلکه باید در طی سال رعایت شود. 

وی از اصحاب رسانه خواست به مساله عفاف و حجاب ورود کنند. 

نشست تخصصی 'عفاف در عرصه فضای مجازی' همزمان با هفته عفاف و حجاب با حضور فعالان و فرهیختگان این حوزه برگزار شد. 

در این نشست از سایت عفاف و حجاب به آدرس اینترنتی www.chstefamily.com جهت فراخوان مسابقه بین المللی کلیپ های دو دقیقه ای عفاف و حجاب در رسانه های داخلی و خارجی رونمایی شد. ارسال آثار به این سایت از اول مردادماه آغاز می شود. 
شورای فرهنگ عمومی کشور 21 تیر ماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب را به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری کرده است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار