آیین بزرگداشت زنده یاد عباس کیارستمی از کارگردانان مطرح سینمای ایران شامگاه یکشنبه در مجتمع بزرگ فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۲۵۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 11 July 2016
 آیین بزرگداشت زنده یاد عباس کیارستمی از کارگردانان مطرح سینمای ایران شامگاه یکشنبه در مجتمع بزرگ فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی ایلام برگزار شد.

به گزارش تابناک  ایلام،مدیرکل و معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر و دوستداران فیلم و سینما و کارگردان نامی سینمای ایران و جهان در این آیین حضور داشتند.
شرکت کنندگان در این آیین با روشن کردن شمع و قرائت فاتحه به این چهره مطرح حوزه سینمای کشور ادای احترام کردند.
همچنین در این آیین که به همت انجمن سینمای جوانان ایلام برگزار شد، فیلم زیر درختان زیتون از ساخته های زنده یاد عباس کیارستمی برای حاضران به نمایش در آمد.
وحید اسلامی از فیلمسازان استان ایلام در این محفل پیرامون شخصیت سینمایی زنده یاد عباس کیارستمی و همچنین نقل قول های سینماگران جهان پیرامون وی مطالبی ارائه کرد.
وی اظهار کرد: جهان بیش از ما این چهره عرصه سینما را می شناخت و باید اندیشه ایشان گسترده شده هر چند این هنرمند برجسته با آثارش زنده خواهد ماند.
زنده یاد کیارستمی از اسفند سال گذشته به علت ابتلا به بیماری گوارشی به بیمارستان منتقل شد و با تشدید بیماری و برای ادامه درمان چند هفته پیش به فرانسه رفت اما روز دوشنبه 14 تیر دارفانی را وداع گفت. 
عباس کیارستمی سال 1997 میلادی در پنجاهمین دوره جشنواره فیلم کن برای فیلم طعم گیلاس موفق به دریافت جایزه نخل طلایی این جشنواره شد.
نان و کوچه، کپی برابر اصل، خانه دوست کجاست، باد ما را خواهد برد، گزارش، کلوز آپ، زیر درختان زیتون، 10 و شیرین از جمله آثار فاخر و ماندگار زنده یاد کیارستمی هستند.
پیکر کارگردان فقید سینمای ایران دیروز با حضور گسترده مردم، هنرمندان و جمعی از مسئولان از مقابل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران جایی که کیارستمی کارش را از آنجا آغاز کرد، تشییع و در منطقه لواسان به خاک سپرده شد. /م


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار