رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان نمین از اجرای آسفالت ماستیک دانه درشت برای اولین بار در استان اردبیل در گردنه حیران واقع در محور اردبیل ، آستارا خبر داد.
کد خبر: ۲۵۷۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱ 09 July 2016

بهرام سرش خیاوی روز شنبه در بازدید از اجرای روکش آسفالت در گردنه حیران گفت: آسفالت ماستیک هم در تولید و هم در اجرا با سایر آسفالت ها متفاوت است و مقاومت مکانیکی و چسبندگی بالا باعث مقاومت آن در مقابل فتیله شدن و نفوذ پذیری می شود.
او افزود: این نوع آسفالت به دلیل وجود ترافیک بالا و شیب تند در گردنه حیران مناسب با نوع آب و هوایی منطقه نیز بوده و مقاومت بالایی را به سطح جاده می دهد.
رییس اداره راه و شهرسازی نمین با اشاره به اینکه بر اساس قرارداد منعقده 20 کیلومتر از این مسیر با این نوع آسفالت پوشش داده خواهد شد اظهار کرد: هزینه برآورد شده برای این عملیات 90 میلیارد ریال بوده و قرار است 10 کیلومتر از آن در سال جاری در سطح این محور اجرا شود.
سرش خیاوی همچنین به ادامه عملیات ویژه راهداری در محورهای ارتباطی شهرستان نمین اشاره کرد و گفت: با توجه به لزوم رفع نواقص و آماده سازی جاده ها برای تردد ایمن و روان وسایط نقلیه در سفرهای تابستانی ، اداره راه و شهرسازی نمین ادامه و استمرار عملیات ویژه راهداری به ویژه در گردنه حیران را در برنامه کاری خود دارد.
وی افزود: نصب 50 شاخه گاردریل و تعمیر و بازسازی 10 شاخه دیگر در نقاط مختلف گردنه حیران و نصب 500 عدد چشم گربه ای و نصب سه مورد چراغ چشمک زن از اقدامات این اداره در این مسیر است.
رییس اداره راه و شهرسازی نمین لکه گیری جاده با بیش از 40 تن آسفالت ، تعمیر و بازسازی بیش از 200 عدد تابلو ، پاکسازی و لایروبی 25 کیلومتر کانال در حاشیه جاده و انجام حدود 500 متر شانه سازی را از اقدامات دیگر این اداره برشمرد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی اردبیل ، رییس اداره راه و شهرسازی نیر هم گفت: پروژه لکه گیری و اجرای روکش آسفالت در محور نیر ، سراب در این شهرستان در حال اجرا است.
احمد مهارتی روز شنبه در بازدید از اجرای روکش آسفالت در محور نیر ، سراب اظهار کرد: قرارداد اجرای این عملیات در سال 93 منعقد شد که به دلیل عدم تخصیص اعتبار لازم اجرای آن با تاخیر آغاز شد.
وی مبلغ قرارداد این پروژه را 15 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: در این عملیات 12 هزار و 500 مترمربع لکه گیری در این محور انجام می شود و طول روکش آسفالت اجرایی نیز پنج کیلومتر از مسیر خواهد بود.
مهارتی به انجام امورات مربوط به راهداری تابستانی در راههای ارتباطی این شهرستان اشاره کرد و گفت: با اجرای برنامه های ویژه شامل رنگ آمیزی و آشکارسازی سرعت گیرها ، لکه گیری ، خط کشی ، بازسازی علائم و نصب تابلوهای راهنمایی و اخطاری در راههای ارتباطی نیر اقدامات قابل توجهی برای تامین ایمنی تردد و روان سازی ترافیک انجام شده است.
رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان نیر همچنین از حذف یک نقطه حادثه خیز در محور نیر ، سراب خبر داد و اظهار کرد: با انجام خاک برداری ، شانه سازی و ترانشه برداری در یک نقطه از گردنه صایین در این محور امنیت تردد وسایط نقلیه در این نقطه تامین شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار