فتح اله زاده در گفت وگو با تابناک خبر داد:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی تولید بیش از 170 هزار تن انواع میوه های هسته دار تابستانه از باغات استان خبرداد .
کد خبر: ۲۵۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ 04 July 2016

عبداله فتح اله زاده در گفت وگو با خبرنگار تابناک (آذربایجان غربی) با بیان این مطلب افزود: فصل برداشت اغلب میوه های تابستانه از سطح باغها شروع شده و باغات میوه های هسته دار در این میان 22 هزار و 266 هکتار از 120 هزار هکتار از باغهای استان را به خود اختصاص داده اند.
فتح اله زاده اظهار کرد: از کل سطح زیر کشت باغهای میوه استان حدود سه هزار و 200 هکتار ارقام سیب تابستانه مثل سیب گلاب ارومیه، گلاب گهنز، قره یاپراق، قره آغاج و ترکمان و دو رقم خارجی جدید سیب گالا و دلباراستیوال است که از اواخر تیر ماه برداشت آنها شروع خواهد شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر 60 درصد از محصول گیلاس و آلبالو از سطح باغهای استان برداشت شده و در محصولات زردآلو و هلو نیز برداشت ارقام زودرس آغازشده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: بغیر از زردآلو که به دلیل سرمازدگی خسارت دیده و محصول آن نسبت به سال گذشته کمتر است در سایر ارقام میزان محصول نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد از افزایش برخوردار است.
وی با بیان اینکه بیشترین افزایش هسته دارها در تولید هلو، شلیل و آلو است بیان کرد: علت اصلی این افزایش ناشی از افزایش سطح زیرکشت و مساعد بودن شرایط آب و هوایی در زمان شکوفه است.
فتح اله زاده گفت: در تولید آلبالو که پیش بینی تولید آن در سالجاری در حدود چهار هزار و 770 تن برآورد می شود نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش تولید وجود دارد.
وی اظهار کرد: در تولید گیلاس که پیش بینی تولید آن 12 هزار و 350 تن برآورد شده حدود 25 درصد افزایش تولید وجود دارد.
این مقام مسئول درباره تولید انگور نیز بیان کرد: پیش بینی تولید انگور در سالجاری 280 هزار تن برآورد شده که نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: پیش بینی تولید محصولات باغی پاییزه از جمله سیب که بین 700 تا 800 هزار تن برآورد شده نسبت به سال گذشته کاهش نشان می دهد.
وی افزود: علت اصلی کاهش تولید در سال نیآور بودن باغات بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار