نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس گفت: با بهره‌برداری از معدن فسفات چرام ۴۵۰ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۲۵۳۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲ 01 July 2016
به گزارش ایلنا از چرام، عدل هاشمی‌پور در نشست شب گذشته شورای اداری شهرستان چرام در محل فرمانداری این شهرستان، با تشریح وضعیت کنونی مناطق محروم حوزه انتخابیه‌اش در استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: ۱۲۰حلقه چاه نفت در شهرستان بهمئی داریم و وزیر نفت باید بعد از ۱۲ سال کارخانه فولاد این شهرستان را راه‌اندازی تا مشکلات بیکاری جوانان این منطقه محروم رفع شود.
450 فرصت شغلی با راه‌اندازی معدن فسفات چرام ایجاد می‌شود
عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: ۳۷ سال دوران گفتمان درمانی به پایان رسیده و مناطق محروم ما با وجود همه خدمات گسترده انقلاب اما متاسفانه همچنان محروم هستند و دولت باید برای رفع محرومیت‌های این مناطق سرمایه‌گذاری کند.
هاشمی‌پور به وضعیت کنونی معدن فسفات چرام و نشست‌های خود با مسوولان سازمان اقتصادی کوثر اشاره و اظهار کرد: بعد از اینکه انصراف شرکت آیرما از سرمایه‌گذاری در معدن فسفات چرام را گرفتیم با مسوولان سازمان اقتصادی کوثر نشست‌هایی برگزار و این سازمان سرمایه‌گذار معدن فسفات چرام خواهد شد.
وی گفت: معدن فسفات چرام در سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد با یک انفجار کلنگ زنی خواهد شد و سازمان اقتصادی کوثر برای ادامه فعالیت پای کار می‌ایستد.
هاشمی پور‌افزود: از استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستم که جلوی خام فروشی معدن بوکسیت سرفاریاب را بگیرد زیرا اکنون سرمایه‌گذار این معدن، اقدام به خام فروشی آن می‌کند.
وی تاکید کرد تا زمانی سرمایه‌گذار بخش خصوصی در سرفاریاب اقدام به استقرار امکانات خود با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه نکند از ادامه فعالیت وی جلوگیری می‌شود.
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به تلاش‌های خود برای گازرسانی به مناطق چاروسا و دیشموک نیز اشاره و خاطرنشان کرد: گازرسانی به این مناطق به شدت درحال پیگیری بوده و نباید مردم این مناطق فکر کنند که دولت به آن‌ها خدمات رسانی نمی‌کند.
هاشمی‌پور گفت: مردم این مناطق اکنون از دولت توقع و انتظار دارند که پروژه گازرسانی هرچه زود‌تر فعالیت خود را شدت بخشیده تا آنان امیدوار به ادامه کار شوند.
وی به حوزه محورهای ارتباطی در شهرستان چرام اشاره و یادآورشد: محورهای «چاسخار و طسوج» باید توسط دستگاههای راه و شهرسازی و امور عشایر مورد توجه بیشتری قرار گرفته تا شاهد خوشحالی اهالی این مناطق باشیم.
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی افزود: با بهره برداری از محور چاسخار، تکلیف ۷۰۰ خانوار این منطقه مشخص و فعالیت عمرانی در محور طسوج نیز آغاز می‌شود.
هاشمی‌پور، انتقال پروژه از یک پیمانکار به پیمانکار دیگر را از مهم‌ترین مشکلات کنونی در به بهره برداری رسیدن پروژه‌های حوزه راهسازی عنوان کرد.
وی گفت: باید پیمانکارانی در پروژه‌ها بکار گرفته شود که توانایی کار در پروژه‌ها را داشته و بتوانند آن‌ها را به بهره برداری برسانند نه اینکه این پروژه‌ها را زخمی و بحال خود‌‌ رها سازند.
عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم شورای اسلامی در بخشیدیگر از سخنان خود به جریان‌های سیاسی توصیه کرد که از افراط و تفریط بپرهیزند.
هاشمی‌پور گفت: راه توسعه منطقه در افراط و تفریط‌های جریان‌های سیاسی نیست و از تمامی جریان‌ها می‌خواهیم افراط و تفریط‌ها را کنار بگذارند.
وی با بیان اینکه برای ساختن چرام آباد، تمامی جریان‌های سیاسی باید باهم متحد شوند، خاطرنشان کرد: تعصبات سیاسی را کنار گذاشته تا بتوانیم محرومیت‌ها را از دیارمان پاک گردانیم.
نماینده کهگیلویه بزرگ افزود: ما باید آرمان‌های امام و رهبری که مهم‌ترین آرمان خدمت بی‌منت به پابرهنگان است در سرلوحه کار مسوولان قرار دهیم.
هاشمی‌پور در ادامه سخنان خود بر تهیه نقشه راه توسط مسوولان مناطق حوزه انتخابیه خود تاکید کرد و یادآورشد: تمامی مسوولان باید نقشه راه خود را تهیه و تحویل نماینده مجلس دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار