در حال حاضر کارخانه‎های سیمان استان بازار و صادرات ندارند چراکه مسکن فعال نیست و بازار داخلی وجود ندارد.
کد خبر: ۲۵۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰ 30 June 2016
استاندار همدان گفت: در حال حاضر کارخانه‎های سیمان استان بازار و صادرات ندارند چراکه مسکن فعال نیست و بازار داخلی وجود ندارد.

به گزارش فارس، محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان ضمن تبریک روز ملی صنعت و معدن با اشاره به اینکه جامعه صنعت و معدن متشکل از خدمتگزاران و تولیدکنندگان در بخش صنعت است، اظهار کرد: چرخ اصلی تحرک، توسعه و پیشرفت هر کشوری را صنعت و معدن و کشاورزی سرعت می‌دهد.

وی با بیان اینکه در کشور و استانی مانند ایران و همدان گردشگری نیز هم‌ردیف بخش صنعت و معدن و کشاورزی قرار می‌گیرد، ادامه داد: در سال‌های گذشته تولیدکنندگان دچار آسیب‌های سنگینی شدند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در هفته سه جلسه ستاد تسهیل در استان همدان برگزار می‎شود، افزود: 90 درصد واحدهای در حال رسیدگی در ستاد تسهیل استان واحدهای صنعتی هستند.

وی با بیان اینکه واحدهای صنعتی استان به علت نبود بازار، نبود سرمایه درگردش و ... دچار مشکل شده‌اند، افزود: وقتی بحث اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‎ها می شود موضوع تاثیر افزایش حامل‎های انرژی مورد بحث قرار می‎گیرد و مقرر می‎شود که 30 درصد درآمد افزایش قیمت حامل‎های انرژی به تولید داده و جبران خسارت شود.

نیکبخت با اشاره به اینکه پس از اجرای هدفمندی یارانه‎ها قیمت‎ها افزایش پیدا کرد اما یک ریال به تولیدکننده داده نشد، ادامه داد: تحریم‎ها، نبود صادرات، نبود بازار و ... واحدی تولیدی را زمین‌گیر کرد.

وی با بیان اینکه باید واحدهای تولیدی را احیا کرد و مقام معظم رهبری تاکید کردند که واحدهای تولیدی در سایه اقتصاد مقاومتی باید احیا شود، افزود: دولت در تبلیغات انتخاباتی مطرح کرده که می‎توانم اقتصاد را نجات دهم و مصوبات اخیر کشور در رابطه با تسهیل امور واحدهای تعطیل شده نیز مناسب بوده است.

استاندار همدان با بیان اینکه چند واحد بزرگ در استان وجود دارد که دارای مشکلات سنگینی نیز هستند، افزود: باید واحدهای تولیدی بزرگ مشکل‎دار نیز فعال شوند و بانک‌ها در خصوص واحدهای کوچک و متوسط همکاری خوبی داشته‌اند.

وی یکی از واحدهای سنگین دارای مشکل را واحد کیان کردسا دانست و با بیان اینکه این واحد 10 روز پیش به کار برگشت، افزود: 253 کارگر این واحد مجدد به کار برگشتند.

نیکبخت واحد فولاد آلیاژی و سیب‎زمینی الوند را از دیگر واحدهای سنگین دارای مشکل در همدان دانست و افزود: مشکل سیب‎زمینی الوند در حال پیگیری است و امیدوارم 10 تا 20 روز آینده نیز این واحد فعال شود.

وی در ادامه به سیمان نهاوند اشاره کرد و با بیان اینکه متاسفانه کارخانه‎های سیمان استان بازار و صادرات ندارند چراکه مسکن فعال نیست و بازار داخلی وجود ندارد، افزود: وضع سیمان در کشور آسیب دیده است.

استاندار همدان با بیان اینکه اگر مسکن فعال شود بسیاری از واحدها نجات پیدا می‎کنند، ادامه داد: 270 رشته کاری به مسکن وصل است.

وی در ادامه در خصوص بحث قطع گاز واحدهای تولیدی، اظهار کرد: برخی از واحدهای تولیدی به علت یک لحظه قطع گاز می‎توانند متضرر شوند.

نیکبخت با اشاره به بدهی 11 میلیارد تومانی سیمان نهاوند به شرکت گاز، بیان کرد: گفته‎ام که برای قطع گاز، برق و آب واحدهای تولیدی باید با بنده هماهنگ شود اما واحدهای تولیدی نیز باید بدهی خود را پرداخت کنند.

وی در ادامه به موضوع حمل و نقل سیمان اشاره کرد و با بیان اینکه انجام حمل و نقل به صورت نسیه بی‌سابقه است، افزود: یکی از دلایلی راننده به صورت نسیه برای شرکت سیمان کار می‎کند این است که فرصت را از دست ندهد و در زمان اوج کار نیز مشتری شوند.

استاندار همدان خواستار بررسی مسأله حمل و نقل سیمان شد و ادامه داد: سیمان نهاوند به هر تعداد ماشین لازم داشته باشد اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان تامین می‌کند.

وی در ادامه در خصوص مشکل شرکت مولد مقیاس، اظهار کرد: این واحد ارزشمند است و به نفع بانک است که زودتر پروژه کامل شود تا بانک نیز به پول خود برسد.

نیکبخت با بیان اینکه برای دادن تسهیلات جدید، معوقات نباید در نظر گرفته شود بلکه باید امهال صورت گیرد و به نحوی کمک شود تا واحد تولیدی به کار بازگردد، افزود: بانک رفاه برای شرکت مولد مقیاس یک سال استمهال در نظر بگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: اگر واحدی 50 بار هم امهال شده باشد باید به کار برگردانده شود و به معوقات، چک برگشتی نگاه نشود، همچنین مالیات و تامین اجتماعی نیز باید یک سال تمدید کنند.

استاندار همدان خواستار پرداخت یک‌میلیارد تومان تسهیلات به شرکت مولد مقیاس شد و ادامه داد: برنامه‌هایی که در ستاد تسهیل مصوب می‎شود سریع‎الاجرا است چراکه قصد کمک به تولیدکننده را داریم از طرفی به بانک‎ها نیز باید پول برسد.

وی افزود: واحد مولد مقیاس نیاز به سرمایه ثابت دارد چراکه وقتی پروانه بهره‎برداری ندارد بانک مجاز به دادن سرمایه درگردش نیست و سرمایه درگردش سرمایه‎گذار را بیچاره می‎کند.

نیکبخت در خصوص واحد تولیدی تجهیزات آبیاری بارانی بیان کرد: این واحد به شهرک صنعتی منتقل شود تا از حالت استیجاری خارج شده و در صورت ضمانت از سوی صندوق ضمانت 2 میلیارد تومان هم تسهیلات به این واحد پرداخت خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار