معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: براساس برنامه پیش بینی شده، سطح باغ های زیتون استان امسال به 11 هزار و 500 هکتار افزایش می یابد.
کد خبر: ۲۵۳۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ 29 June 2016
علی اکبری روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: امسال برای کاشت درخت زیتون در سطح یک هزار و 500 هکتار از اراضی شیب دار در بخش طارم سفلی شهرستان قزوین برنامه ریزی شده که با تحقق آن میزان باغ های این محصول در سطح استان به 11 هزار و 500 هکتار افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به زیتون کاری در 100 هکتار از زمین های یاد شده طی سال جاری، گفت: توسعه کاشت زیتون در اراضی شیب دار طارم سفلی با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و بانک زمین انجام می شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، توسعه کاشت درخت زیتون را مهم ترین سیاست این دستگاه در حوزه باغی عنوان و یادآور شد: این سیاست در کنار گسترش کشت دانه های روغنی با هدف کاهش واردات روغن خوراکی مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.
به گفته اکبری، در حال حاضر دولت با اعطای تسهیلات بانکی از توسعه گلخانه ها، مکانیزاسیون کشاورزی و گسترش زیتون کاری حمایت می کند.
سالانه 18 هزار تن زیتون توسط سه هزار و 200 بهره بردار در استان قزوین تولید می شود.
قزوین در تولید زیتون رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار