کد خبر: ۲۵۱۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ 20 April 2015
مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز از آزادسازی 20 هکتار از اراضی دولتی و ملی در این استان خبرداد.
حمید صفری اظهار داشت: این اراضی در منطقه خورجین سیاهکلان واقع در شمال شهر کرج توسط افراد سودجو به صورت غیرقانونی تصرف شده بود.
وی ادامه داد: اداره راه و شهرسازی البرز با همکاری دستگاه قضایی اقدام به رفع تصرف از این اراضی کرد.
صفری گفت: طبق بررسی ها، بخشی از اراضی ملی و دولتی توسط افراد سودجو به مردم فروخته شده بود.
به گزارش ایرنا مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز بیان داشت: برخی سودجویان از طریق نفوذ در دستگاه های اجرایی به زمین خواری روی آورده بودند.
وی با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری در خصوص پیشگیری از پدیده زمین خواری در کشور، افزود: بر این اساس اداره کل راه و شهرسازی استان البرز ، امسال با قاطعیت و بهره گیری از ظرفیت های قانونی ، اقدام به آزاد سازی اراضی ملی و دولتی از دست متصرفان خواهد کرد.
صفری تاکید کرد: طبق برنامه ریزی، بزودی 50 هکتار دیگر از اراضی دولتی و ملی در استان البرز از دست متصرفان آزاد می شود.
مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز یادآور شد: در ایام نوروز امسال برای حفاظت از زمین های دولتی و ملی، تیم های حفاظتی به طور مستمر این اراضی را مورد پایش قرار دادند.
وی گفت: متاسفانه تصرف غیرقانونی اراضی ملی و دولتی به یک فرهنگ غلط تبدیل شده که باید عواقب زیانبار آن اطلاع رسانی شود.
مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، خواستار همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی و مردم برای مقابله با پدیده زمین خواری شد.
وی یادآور شد: اراضی ملی و دولتی سرمایه های عمومی هستند و باید به خوبی از آنها حفاظت و صیانت شود.
صفری با اشاره به وجود اراضی بایر در محدوده شهرها و مناطق پرجمعیت استان البرز، گفت: این اراضی دارای کاربری های خاص بوده و در زمان نیاز در اختیار شهرداری ها و دیگر دستگاه ها قرار می گیرد.
وی افزود: به عنوان مثال، سال گذشته یکهزار هکتار زمین از سوی اداره راه و شهرسازی البرز برای احداث کمربند سبز شمالی شهر کرج تصویب شد که یکصد هکتار آن در اختیار شهرداری کرج قرار گرفت.
سال گذشته با همکاری دستگاه قضایی و ادارات البرز، تعداد زیادی ساخت و ساز غیرمجاز در این استان تخریب و بخشی از اراضی تصرف شده ، آزاد سازی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار