بررسی روزنامه های اصفهان در روز یکشنبه؛
تابناک: در اخبار خود به مسائلی همچون اینکه آیا مرغ غذای سالمی است، تجمع کارکنان پتروشیمی برابر مجلس شورای اسلامی و در حاشیه رفتن، درحاشیه پرداختند.
کد خبر: ۲۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹ 19 April 2015

روزنامه های صبح اصفهان، در اخبار خود به مسائلی همچون اینکه آیا مرغ غذای سالمی است، تجمع کارکنان پتروشیمی برابر مجلس شورای اسلامی و در حاشیه رفتن، درحاشیه پرداختند.


روزنامه اصفهان زیبا نیز در خبری درباره اینکه آیا مرغ غذای سالمی است نوشت: مصرف مرغ در اکثر کشورها رو به افزایش نهاده و این تا حد زیادی ناشی از بهبود شرایط پرورش آنها و استفاده از تکنیک در این رشته از صنایع غذایی و به منظور جایگزینی گوشتی به ظاهر سالمتر به جای سایر گوشت ها مثل گوشت خوک، گاو و گوسفند بوده است؛ چرا که مردم کم کم متوجه ضرورت کاهش مصرف چربی می شوند.رسول حیدری، محقق و مدرس تغذیه با اشاره به این موضوع، گفت: باید توجه داشت که این مورد مانند بسیاری از آگهی های تجاری نیز از اعتبار علمی برخوردار نیست.وی ادامه داد: درست است که بعضی از قسمت های گوشت مرغ، کمتر از بخش مشابه آنها گوشت گاو یا گوسفند چربی دارند، اما مرغ علیرغم میل فراوان پرورش دهندگان آنها برای تلقین به شما، غذای سالمی نیست.این محقق تغذیه اظهار کرد: بد نیست بدانید که مرغ درست همانند سایر گوشت ها دارای چربی و کلسترول است،ضمن اینکه همان آلودگی های محیطی و گاه حتی بیشتر از آن را دارد.وی افزود: همچنین مرغ به اندازه قابل توجهی مواد سمی، حشره کش ها، آنتی بیوتیک ها و هورمون های زیان بخش و مواد محافظت کننده در گوشت خود انباشته دارد.این مدرس تغذیه با اشاره به اینکه بسته بندی های زیبای سینه و ران و قطعات تمیز شده مرغها در قفسه های سوپر مارکت ها با واقعیت موجود در درون آنها مطابقت ندارد، تصریح کرد: این قطعات جدا شده از بدن حیوانات کم و بیش دچار انواع بیماری هاست. چرا که این مرغ های پرورشی تحت فشار و استرس در یک دوران زندگی کوتاه همراه با رعب و وحشت و نیز در یک شرایط غیر طبیعی رشد یافته اند.وی عنوان کرد: همان طور که می دانید مرغ های پرورشی در سالن های مرغداری انبوه شده از صدها و هزاران مرغ و جوجه در یک فضای نسبتا کوچک، بدون شرایط و فضای کافی برای جنب و جوش پرورش یافته اند. حیدری با بیان اینکه بدیهی است هدف اغلب صاحبان صنایع مرغداری فراهم کردن شرایط زندگی آسوده برای مرغ ها نیست، بیان داشت: آنان مایلند این پرندگان را هرچه بیشتر چاق کرده و هرچه زودتر به بازار عرضه کنند. وی گفت: استفاده نسبتا وسیع از داروها نمیتوانند این پرندگان را از آثار زیان بخش و مخرب تغذیه نادرست، غیر طبیعی و شرایط زندگی پر استرس رهایی بخشد.به گفته این محقق تغذیه در بررسی های گسترده ای که به عمل آمده نشان داده میشود، درصد بالایی از مرغ های پرورشی دچار مشکلات جدی سلامتی و دچار بیماریهای مختلف، از جمله تومورهای سرطانی، آسیب های مغزی، کلیه، کم خونی، کوری، اختلال رشد، اختلال ساختار جسمی، ضعف عضلات، اختلالات جنسی و خواب آلودگی هستند.وی یادآور شد: کافی است به این واقعیت تکان دهنده توجه کنیم که در آمریکا، سالانه14000 تن پرنده به علت ناسالم بودن و بیش از همه داشتن تومورهای سرطانی نابود می شوند که بد نیست بدانید با گوشت هایی که مجوز فروش نیافته اند، آنها را برای تولید غذای حیوانات به کار می برند.


سایت روزنامه اصفهان امروز نیز در بازنشر خبری از ایسنا درباره تجمع کارکنان پتروشیمی برابر مجلس شورای اسلامی نوشت: تجمع کنندگان که عنوان می‌کردند با واگذاری پتروشیمی اصفهان وضعیت استخدامی‌شان بلاتکلیف مانده خواستار پیگیری وضعیت استخدامی خود از سوی وزارت نفت و پیگیری این موضوع از سوی نمایندگان مجلس بودند.

همچنین جمعی از مشتریان سایپا دیزل نیز برای چندمین بار مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

اعتراض آنها این بود که برای دریافت کامیون‌های نیسان دیزل اقدام کرده بودند اما شرکت سایپا دیزل کامیون‌های دانگ فنگ چینی به آنها تحویل داده است.


روزنامه نسل فردا، در خبری از به حاشیه رفتن در حاشیه، مهران مدیری نوشت: هر چند خیلی نمی شود قضاوت کرد ولی انگار تلویزیون ترجیح داد دعوا را تا به جاهای باریک کشیده نشده، جمع و جور کند؛ چون به تازگی با پخش آنونس‌های سریال «شمعدونی» سروش صحت، از جایگزینی این مجموعه با سریال طنز «در حاشیه» خبر می‌دهد.با این جایگزینی، مجموعه «در حاشیه» مهران مدیری، زودتر از موعد رسمی اعلام شده به پایان می‌رسد. هر چند شبکه سه تاکنون خبری رسمی مبنی بر پایان سریال «در حاشیه» آن هم زودتر از موعد مقرر اعلام نکرده ، اما تبلیغ سریال جدید «شمعدونی»، از پایان زودهنگام سریال مدیری خبر می‌دهد.به نظر می‌رسد انتقادهای پزشکان و در پی آنها وکلا، مدیران تلویزیون را سرانجام مجاب کرده است که نسبت به پایان دادن قسمت‌های این سریال، آن‌هم زودتر از موعد معین تصمیم بگیرند.این در حالی است که پیش از آغاز پخش سریال «در حاشیه» که در بدو امر «اتاق عمل» نام داشت، نقطه نظرات پیشنهادی وزارت بهداشت و سلامت، سازندگان این مجموعه را به توقف مقطعی و در پی آن تغییر فیلمنامه، واداشت، اما تغییر فیلمنامه هم در نهایت راهگشا نبود تا پس از پخش سریال مهران مدیری، انتقادها آغاز شده و دامنه‌ آن حتی به وکلا کشیده شود.اعتراض‌ پزشکان پس از پخش قسمت‌های ابتدایی، همچنین با واکنش از سوی سازندگان سریال «در حاشیه» همراه بود که بخش‌های مربوط به تخلفات بیمارستانی برای پایان دادن به حاشیه‌ها از قسمت 30 حذف می‌شود و در فاز جدید نیز از این بخش‌ها خبری نیست، اما حتی این خبر هم در نهایت تاثیر چندانی بر روند اعتراض‌ها باقی نگذاشت. مجموعه «شمعدونی» به کارگردانی سروش صحت قرار است از شنبه پنجم اردیبهشت ماه ، پخش خود را به شکل هر شبی آغاز کند.این مجموعه، داستان دو خانواده است که عطا و هوشنگ، سرپرستی آن را بر عهده دارند. عطا فرزندی دارد که برای او بسیار عزیز و دوست داشتنی است، اما او کودکی کنجکاو است و بنیان قصه هم بر درگیری عطا با فرزند خود استوار است. محمدحسن معجونی، آتنه فقیه نصیری، نگار عابدی، رویا میرعلمی، محسن قاضی مرادی، محمدرضا داوود نژاد، ویدا جوان، امیر کاظمی، رضا کریمی و ... از بازیگران سریال «شمعدونی» هستند. سروش صحت نقش اول این سریال را به (محمد نادری) - بازیگری جدید در حوزه طنز - محول کرده است.طبق اعلام شبکه سه مجموعه «در حاشیه» قرار است تولید فاز جدید خود را پس از ایام رمضان و با پایان مجموعه «شمعدونی» آغاز کند، باورکنیم؟ظاهرا پایان پخش مجموعه طنز «در حاشیه» پنجشنبه - سوم اردیبهشت ماه - خواهد بود.

صفحه نخست دیگر روزنامه های اصفهان:


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار