رئیس اداره بهزیستی قشم از شناسایی ۲ هزار و ۵۰۰ معلول در جزیره قشم خبر داد.
کد خبر: ۲۴۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲ 20 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، اسماعیل کیانی صبح دوشنبه  در نشست اعضای کمیته مناسب سازی فضای عمومی شهرستان قشم، از شناسایی ۲ هزار و ۵۰۰ معلول در جزیره قشم خبر داد و گفت: حدود نیمی از این افراد را معلولان نابینا، کم بینا و ناتوان جسمی حرکتی تشکیل می دهند که باید فضای شهری برای تردد آنها مناسب سازی شود.
 
کیانی با بیان اینکه مناسب سازی فضای شهری یکی از مولفه های توسعه یافتگی است، اضافه کرد: در شهرستان قشم باید کارهای زیادی برای تحقق این مهم انجام شود تا بتوانیم به استانداردهای لازم در این زمینه دست یابیم.
 
به گفته وی، مهمترین عامل پیشرفت کند طرح های این حوزه نبود ضمانت اجرایی قانونی در این عرصه است که در لایحه جدید دولت این ضمانت ها پیش بینی شده تا قانون به صورت کامل اجرا شود.
 
کیانی فرهنگ سازی برای رعایت کردن حقوق معلولان را مهمترین رویکرد برای حل مشکلات این عرصه ارزیابی کرد و گفت: باید این موضوع به صورت جدی پیگیری شود؛ چراکه دستاوردهای این رویکرد منافع کل جامعه را تامین می کند.
 
مصطفی برزگر معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قشم افزود: رعایت حقوق شهروندی از مهمترین اولویت های دولت تدبیر و امید و یکی از ارکان تحقق این مهم مناسب سازی فضاهای عمومی برای تردد معلولان است.
 
وی با بیان اینکه خدمات دهی در این عرصه وظیفه دینی و اداری تمام مسئولان دستگاه های اجرایی و خدماتی است، تاکید کرد: باید نگاه به حوزه مناسب سازی فضای شهری تغییر کند چراکه از دستاوردهای این راهبرد علاوه بر معلولان، سالمندان، زنان باردار و تمام اقشار جامعه بهره مند می شوند.
 
برزگر با اشاره به اینکه در برخی پیاده روها و فضاهای شهری موانع فلزی با هدف جلوگیری از تردد خودروها و موتورسیکلت ها ایجاد شده است، افزود: این موضوع شرایط نامناسبی برای تردد قشر معلول و کم توان جامعه ایجاد کرده و باید این موانع برداشته شود.
 
وی اضافه کرد: دسترسی به برخی اداره های دولتی نیز به دلیل نبود زیرساخت های مناسب، برای قشر معلول چالش هایی به همراه داشته است که باید این مشکلات نیز بررسی و حل آنها در دستور کار قرار بگیرد.
 
برزگر با بیان اینکه در نخستین گام، در ساختمان فرمانداری قشم زیرساخت های مناسب برای تردد معلولان ایجاد می شود، تاکید کرد: باید جلسه های این کارگروه خروجی عملیاتی داشته باشد تا از قبل این رویکرد، مشکلات پیش روی معلولان برطرف شود.
 
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قشم خواستار افزایش بازدیدهای کارشناسی مسئولان بهزیستی از مراکز و نهادهای دولتی و غیر دولتی با هدف شناسایی مشکلات دسترسی معلولان به این مکان ها شد و گفت: باید این روند تا شناسایی، جمع بندی و حل تمام مشکلات این حوزه ادامه یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار