رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل گفت: در حمایت از تولید داخلی در استان اردبیل بهتر است مدیران و مسؤولان از خرید کالاهای مشابه تولید استان اردبیل از خارج از استان پرهیز کرده و ممنوعیتی در این زمینه اعمال شود.
کد خبر: ۲۴۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۶ 20 June 2016

عظیم سرداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و در حمایت از تولید محصولات داخلی در سطح ملی واردات کالاهای خارجی و در استان اردبیل نیز خرید کالاهای مشابه تولید استانی باید ممنوع اعلام شده و هیچ ارگانی حق خرید چنین کالاهایی را نداشته باشد.

وی گفت: زمانی که ما در این استان از تولید آب معدنی گرفته تا انواع محصولات فرآوری شده در حوزه کشاورزی، باغی و پروتئینی را شاهد هستیم لزومی ندارد که بخواهیم از خارج استان چنین محصولاتی را تأمین و عرضه کنیم.

سرداری ظرفیت عظیم تولید محصولات لبنی را به ویژه در بین جامعه عشایری و روستایی با تنوع تولید این محصولات یادآور شد و گفت: وقتی در این استان امکان تولید شیر و فرآورده‌های متنوع آن وجود دارد نیازی نیست که از شهرها و استان‌های هم‌جوار بخواهیم محصولی را وارد کنیم هر چند که ممکن است برند و عنوان آن شهرت ملی داشته باشد.

وی با اظهار تأسف از خام‌فروشی محصولات تولیدشده لبنی از مرزهای این استان به ویژه در بین جامعه عشایری گفت: به جای آنکه شیر جامعه عشایری در استان هم‌جوار تبدیل به پنیر لیقوان شود بهتر است ما در قالب صنایع کوچک در همان مناطق روستایی و عشایری تولید پنیر باکیفیت را با بسته‌بندی مناسب و رعایت استانداردهای لازم در امر تولید مورد توجه قرار دهیم تا هم زمینه اشتغال و هم بالا رفتن توان اقتصادی فراهم آید.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل به راه‌اندازی صنایع کوچک و کارگاه‌های تولیدی متوسط در استان اشاره کرد و گفت: به راحتی می‌توانیم با اندک اعتباری در حدود 30 میلیون تومان این کارگاه‌ها را با فرصت اشتغال‌زایی و درآمد مناسب فعال کرده و امکان تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی را به خوبی فراهم آوریم.

سرداری افزود: بسیج سازندگی در مناطق محروم، روستایی و حتی جامعه عشایری آمادگی دارد با پرداخت تسهیلات و آموزش‌های لازمی که ارائه می‌کند این صنایع کوچک و متوسط را رونق بخشیده و بسترساز تحول اساسی در مناطق کم برخوردار باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار