مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از اخذ سند موقوفات متصرفه این استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷ 19 April 2015
به گزارش مهر، حجت الاسلام اکبر قیامی صبح یکشنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: یکی از مسئولیت های اصلی اوقاف، احیای موقوفات و عمل به نیت واقف است.

وی با بیان اینکه برخی موقوفات طی سال های گذشته تصرف شده است، اضافه کرد: در سال جاری نسبت به اخذ سند این موقوفات و احیای آن اقدام خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با یادآوری صدور ۱۱۲ سند مالکیت در سال گذشته برای حفظ موقوفات تاکید کرد: وقف نهاد ممتاز دینی است و موقوفه به دلیل ماندگاری فرصتی برای اشاعه فرهنگ دینی فراهم می سازد.

قیامی اضافه کرد: سال گذشته در راستای احیای موقوفات اقدامات قابل توجهی انجام شده و ۲۳ حکم از سوی دادگاه و دستگاه قضا به نفع اوقاف استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه این تعداد به لحاظ ارزش مالی بالا است، اضافه کرد: از جمله می توان به موقوفه ایستگاه سرعین، کوچه ملاهادی و میدان جانبازان اشاره کرد.

این مسئول در تشریح اقدامات صورت گرفته در سال گذشته به ویژه تعطیلات نوروزی به  ثبت ۱۱ وقف جدید اشاره کرد و گفت: این تعداد موقوفه فقط در تعطیلات نوروزی به ثبت رسیده و دلیل آن برگزاری برنامه های گسترده فرهنگی است.

به گفته مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در سال ۹۳ در مجموع ۴۴ وقف جدید به ثبت رسیده است که اغلب انتفاعی بوده و مواردی در موضوعات دیگر نیز وجود دارد.

قیامی برگزاری طرح آرامش بهاری در ۱۷ بقعه، برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۲۹ بقعه و نشاط فرهنگی در ۱۶ بقعه را بخشی از اقدامات فرهنگ ساز تعطیلات نوروزی دانست.

وی با تاکید به استقبال قابل توجه مسافران از برنامه های این ایام تصریح کرد: در نوروز امسال تنوع برنامه ها با توجه به حوزه های مختلف بود و از جمله غرفه های طرح آرامش بهاری شامل وقف، ورزش، کودک و نوجوان، مشاوره ازدواج، سلامت و مشاوره دینی بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان از تداوم برنامه های فرهنگی در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: امامزاده ها و بقاع متبرکه باید به عنوان قطب های فرهنگی در بین عموم مردم شناسانده شوند.

قیامی به مسئولیت رسانه ها در این خصوص تاکید کرد و خواستار مشارکت در برنامه های فرهنگی و تبلیغی شد.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار