کد خبر: ۲۴۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶ 16 June 2016

به گزارش تابناک لرستان به نقل از خبرگزاری برنا  لرستان ،عصر روز چهارشنبه 26 خرداد ماه با دو روز تاخیر وبا حضور گرم اصلاح طلبان لرستان مراسم  بزرگداشت سالروز حماسه ۲۴ خرداد ماه 92 وپیروزی حسن روحانی در سالن همایش های جهادکشاورزی خرم آبادبرگزار شد.

در این همایش با وجود تبلیغات گسترده اصلاح  طلبان در خصوص سخنرانی استاندار لرستان او به دلیل سفر به تهران غایب بزرگ این همایش بوده و سید عیسی موسوی نژاد نیز که عنوان شده بود یکی از سخنرانان این همایش است نیز دومین غایب این همایش پرشور و شلوغ اصلاح طلبان حامی دولت در لرستان بود.

فرماندار خرم آباد که در غیاب استاندار لرستان بعنوان سخنران مراسم انتخاب شده بود در این همایش گفت: مردم لرستان جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ همراه با سراسر کشور به اعتدال و عقلانیت رای دادند.

حبیب اله خجسته پور افزود:  نتایج انتخابات طور دیگری در لرستان رقم خورد اما امروز هم اعلام می کنیم اکثر مردم لرستان همانند سال ۹۲ همچنان در مسیر عقلانیت و اعتدال حرکت می کنند.وی با اشاره به دستاوردهای دولت در سه سال گذشته گفت: مهمترین تلاش رئیس جمهور عمل به وعده هایش بود بطوریکه به سه وعده اصلی انتخاباتی خود عمل کرد.

خجسته پور با اشاره به  دومین وعده رئیس جمهور افزود: روحانی دومین وعده اش به ملت نجات اقتصاد کشور  و تعامل با جهان بود که این امر نیز محقق شده است. وی گفت: درست است که برجام سند اقتصادی نبوده و شاید نتایج آن بر سر سفره های مردم هنوز احساس نمی شود اما در حال برداشتن موانع اقتصادی است.

وی اظهار داشت: حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو تعامل با کشورهای جهان است و تا قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ما در تعامل با دیگر کشورها وضعیت مناسبی نداشتیم.

فرماندار خرم آباد روند مذاکرات هسته ای و به رسمیت شناخته شدن حق هسته ای ایران را مورد اشاره قرار داد و گفت:  اگر تنها دستاورد برجام باطل شدن شش قطعنامه شورای امنیت باشد برای ما کفایت می کند زیرادستاوردهای برجام تنها به لغو این شش برنامه ختم نمی شود به طوریکه اکنون می بینیم ایران در زمره کشورهایی قرار دارد که حق غنی سازی آن توسط تمام کشورهای دنیا به رسمیت شناخته شده است.

فرماندار خرم آباد با بیان اینکه برجام یک سند اقتصادی نیست ،افزود:  بناست که موانع و مشکلات اقتصادی را تسهیل کرده و آن ها را از میان بردارد.وی با اشاره به تحریم های مختلف بر علیه ملت ایران تا قبل از انتخابات 92گفت: سهم فروش نفت ما در آخرین روزهای دولت قبل به حدود ۸۰۰ هزار بشکه رسیده بود در حالی که تا قبل از این میزان فروش نفت ما ۲.۵ میلیون بشکه بود.

وی خاظر نشان کرد:  آمریکا به دنبال منع تجارت ایران به کشورهای دیگر بود افزود: آمریکا بنا بود در کنار تحریم های اقتصادی و تهدید های نظامی کشور ما را به سمتی ببرد که نظام جمهوری اسلامی را تغییر داده و در صورت عدم توفیق سیاست های کلی آن را از بین ببرد.

فرماندار خرم آباد تصریح کرد: دولت در استان لرستان نیز دستاوردهای خوبی داشته و امسال لرستان به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی انتخاب شده و توانسته از موضوع اقتصاد مقاومتی نسبت به سایر استان ها بهره بیشتری ببرد.

خجسته پورگفت:با فرصتی که از طریق پایلوت قرار گرفتن لرستان در بحث اقتصاد مقاومتی ایجاد شده باید برای رسیدن به قافله توسعه استفاده کرد . وی افزود: در این راستا بناست وزیر کشور در سفرهای خود به لرستان فضای اجرای پروژه ها را رصد کرده و هر جا که کوچکترین مانعی مشاهده کرد از وزیر مربوطه برای رفع آن مشکل و حضور وی در لرستان دعوت کند.

فرماندار خرم آباد گفت: در اقتصاد مقاومتی بناست برای انجام پروژه های عمرانی و اقتصادی استان بیش از هفت هزار میلیارد تومان هزینه شود که ۲۰ درصد این مبلغ از منابع دولتی و ۸۰ درصد از طریق بخش خصوصی و تسهیلات بانکی تامین خواهد شد.

_ در حاشیه مراسم

*استاندار لرستان ،سید عیسی موسوی نژادنماینده ادوار مجلس و از فعالان شاخص اصلاح طلب ،محمد رضایی رئیس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان لرستان ،مهندس کریم ملک آسا و اعضای میز لرستان در شورای اصلاح طلبان از جمله غایبان سرشناس این همایش بودند

*به استثنای مدیر کل بهزیستی و رئیس دانشگاه لرستان هیچ مدیرکل یا مدیر دستگاه اداری استان در این همایش حضور پیدا نکرده بود.

*اصلاح طلبان پلدختر و اعضای شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان و کرامت خانی پور نامزد رد صلاحیت شده این شورا حضوری پررنگ در این همایش داشتند و از سایر شهرستان ها حضور شعبه های حزب مردم سالاری در شهرستان ها پررنگ تر بود.

*فضل الله سالاری ،علی گودرزیان و فرشاد دهقان نژاد ،رضائیان ،مظفر امیدی ،عبدالرضا شهبازی ،مجید بیرانوند،اردشیر بزن بیرانوند، و کنش گران احزاب اصلاح طلب از جمله افرادی  بودند که در امر برپایی این همایش فعال بودند.

*سید مهدی موسوی و فرماندار خرم آباد تنها سخنرانان این همایش بودند و صید محمد خان بیرانوندی نماینده مردم خرم آباد در این همایش در میانه های سخنرانی موسوی با بیان اینکه در مجمع نمایندگان جلسه ای داریم همایش را ترک کرد و بلافاصله بعد از خروج از محل برگزاری همایش به میان شرکت کنندگان برگشت اما این بار در میانه های جمعیت قرار گرفت و سخنرانی نکرد.

*محمودوند نامزد مورد حمایت شورای سیاست گذاری از دیگر افراید بود که به رغم حمایت پررنگ اصلاح طلبان از او در انتخابات دهم در این همایش شرکت نکرده بود.

*بازار خوش و بش های سیاسی در حاشیه این همایش داغ داغ بود و اغلب اصلاح طلبان با هم در خصوص تحولات سیاسی استان گفتگو می کردند.

*بخشدار مرکزی پلدختر و بخشدار معمولا ن ،علیرضا افتخاری ،ذبیح اله عصمتی مدیران آموزش و پرورش پلدختر و معمولان ،نظری و دانشگر مدیران جهاد کشاورزی و فنی و حرفه ای پل دختر و معاونین آموزش و پرورش پلدختر از جمله مدیرانی بودند که اصلاح طلبان پل دختر را در این همایش عمراهی کرده بودند.

*افراد زیادی همراه بیرانوندی نماینده مردم خرم آباد در این همایش شرکت کرده بودند و همچنین به علت استقبال باشکوه از این همایش افراد با وجود تکمیل ظرفیت سالن و طبقه بالای آن در راهروهای سالن جهاد کشاورزی سر پا همایش را دنبال می کردند.

*حضور   احزاب وتشکل های  اصلاح طلب  لرستان مانند حزب مردمسالاری  ،حزب ندای ایرانیان حزب اعتماد ملی ،حزب اتحاد ملت، ، مجمع روحانیون مبارز، مجمع فرهنگیان ایران اسلامی، انجمن اسلامی معلمان، حزب اراده ملت، حزب اسلامی کار، مجمع نیروهای خط امام، مجمع دانش‌آموختگان ایران اسلامی، حزب مردم‌سالاری، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه لرستان، حزب میهن اسلامی ایران. حزب کارگزاران سازندگی ایران اسلامی ، ستاد تدبیر و امید استان لرستان  از جمله ویژگی های گرم حضور اصلاح طلبان بود که به این همایش رنگ وروی برجسته ایی داد.

 

 

 

 

 

 

گزارش : عباس دارایی


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار