نماینده مردم بندرعباس در مجلس گفت: تخصیص منابع ملی برای توسعه هرمزگان نه تنها موجب رشد و پیشرفت کشور بلکه سبب تامین منافع ملی می‌شود.
کد خبر: ۲۴۵۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹ 14 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حسین هاشمی تختی ظهر امروز در نشستی با جمعی از سرمایه‌گذاران هرمزگانی اظهار کرد: افزایش میزان تخصیص منابع ملی به استان هرمزگان نه تنها سبب اشتغال‌زایی بالا و رشد و پیشرفت کشور می‎شود بلکه در حوزه‌هایی که رقابت منطقه‌ای برای تصاحب آنها وجود دارد نیز از منافع ملی صیانت می‌شود.
 
وی بیان کرد: در بسیاری از حوزه‌ها در منطقه خلیج فارس شاهد رقابت تنگاتنگ کشورها در بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی هستیم به ویژه در حوزه نفت، گاز، فعالیت‌های بندری و دریایی، بانکرینگ سوخت، گردشگری و ... سرمایه‌گذاری وسیعی از سوی رقبای ما برای در دست گرفتن بازار در جریان است.
 
نماینده مردم بندرعباس در مجلس با اشاره به کمبود منابع برای سرمایه‌گذاری در هر کدام از این بخش‌ها، عنوان کرد: جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی در این حوزه و کمک به رونق اقتصاد کشور اقدام با ارزشی است که همه ما باید از آن حمایت کنیم.
 
هاشمی‌تختی خاطرنشان کرد: مجلس دهم موضوع اقتصاد را در دستور کار ویژه خود قرار داده و امیدواریم در قالب قوانینی کارآمد و عملیاتی، بتوانیم موانع سرمایه‌گذاری را در کشور کم کرده و به تدریج از میان برداریم تا سرمایه‌گذاران با ریسک کمتر و با آسایش و آرامش بیشتری در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند.
 
وی تأکید کرد: استان‌هایی نظیر هرمزگان که موقعیت منطقه‌ای ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری دارند بیش از پیش به قوانین ویژه و کارآمد در زمینه اقتصادی نیازمندند و باید در این زمینه در مجلس دهم تحرک بالایی داشته باشیم تا قوانین مصوب تأمین‌کننده منافع ملی و منطقه‌ای باشد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس یکی از اولویت‌های مهم هرمزگان را بحث توسعه راه‌ها و بنادر، رفع موانع تولید برای عبور از رکود، آبادانی و توسعه جزایر و توجه به مناطق روستایی و بهبود کیفیت زندگی مردم این استان عنوان کرد و گفت: امیدواریم قوانین مصوب مجلس دهم بتواند گره‌گشای مردم باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار