کد خبر: ۲۴۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 12 June 2016


مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ساوجبلاغ از حمایت یک هزار و 20 حامی از ایتام و کودکان نیازمند در این شهرستان خبر داد.

شاپور قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: مردم ایران اسلامی همواره در امور خیر و انسان‌دوستانه پیش‌قدم هستند، چرا که دستگیری از نیازمندان و کمک به محرومان از جمله مواردی است که در دین مبین اسلام و همچنین از سوی پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) مورد تاکید ویژه قرار دارد.

وی افزود: یکی از مواردی که مردم خیر ما برای انجام دادن آن تاکید ویژه دارند، حمایت و دستگیری از ایتام و کودکان است و در احادیث داریم که پیامبر گرامی اسلام کشیدن دست نوازش بر سر ایتام را دارای ارج و پاداش فراوانی در نزد پروردگار توصیف فرموده‌اند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش مهمی از جامعه هدف کمیته امداد، حمایت از ایتام و کودکان نیازمند است، طرح‌های ویژه‌ای در این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

قاسمی گفت: ازجمله این برنامه‌ها، اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین است که در طرح اکرام ایتام، ایتام تحت پوشش کمیته امداد مورد توجه قرار دارند.

وی افزود: از سوی دیگر کودکانی هستند که به دلایل وضعیت اقتصادی خانواده‌های خود نیازمند بوده و نمی‌توان از کنار مشکلات آنها به راحتی عبور کرد و به همین دلیل کمیته امداد طرح محسنین را برای حمایت از این گروه در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ساوجبلاغ بیان داشت: در حاضر 400 نفر حامی ایتام و 620 نفر حامی کودکان نیازمند در طرح محسنین در شهرستان ساوجبلاغ ساماندهی شده‌اند که نقش مهمی در حمایت از این کودکان بر عهده دارند.

قاسمی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: بسیاری از خانواده‌ها و افراد متدین در این ایام کمک‌های بیشتری برای رفع نیاز افراد محروم جامعه انجام می‌دهند و به همین دلیل کمیته امداد طرح‌هایی را با هدف جذب بیشتر کمک‌های مردم خیر برای تحت پوشش قرار دادن کودکان نیازمند در دستور کار دارد.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با حمایت‌های مردم خیر و انسان دوست شهرستان ساوجبلاغ، در آینده نزدیک بخش مهمی از نیاز کودکان نیازمند و محروم این شهرستان را برآورده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار