معاون امور مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات گفت: خلق ثروت از بازار «آی.سی.تی» به طریق فروش و تبلیغات به عنوان یک شبکه گسترده باید مورد توجه جوانان جویای کار باشد.
کد خبر: ۲۴۴۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 12 June 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، مرتضی براری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل اظهار کرد: در دو سال گذشته اقدامات خوبی برای بسترسازی فعالیت‌های توسعه فناوری‌ها و ورود به شبکه‌های «آی.سی.تی» اتفاق افتاده که می‌تواند نویدبخش ایجاد تحولات در این حوزه باشد.

وی تصریح کرد: هر چند کشورمان در مقایسه با سایر کشورها در ایجاد بازار کار و رونق اقتصادی از طریق این ظرفیت عظیم عقب مانده اما باید به قدری تلاش کنیم تا ورودی و خروجی ما از این شبکه گسترده با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای افراد بیکار بیش از هر زمان دیگر باشد.

معاون امور مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات با یادآوری اینکه در استان‌های مختلف کشور امر توسعه زیرساخت‌ها و فناوری‌های جدید مورد توجه و دقت نظر است، گفت: بازار فناوری اطلاعات در برنامه ششم به عنوان یک رویکرد اصلی مورد دقت و توجه است به طوریکه سهم کشورمان باید در این بازار به 80 درصد برسد که در این زمینه باید افزایش سهم کشور را در اقتصاد دیجیتال مورد بررسی قرار داده و سهم تولید و توانمندی اقتصادی را از بخش آی.سی.تی به خوبی احصا کرد.

براری افزود: در سال 2020 رقم اقتصاد آی.سی.دی در دنیا به پنج هزار میلیارد یورو می‌رسد که در این اقتصاد سهم ارتباطات 60 و فناوری اطلاعات نیز 40 درصد است.

وی توسعه فناوری اطلاعات را در استان‌های مختلف ضروری خواند و بیان کرد: در دو سال گذشته در زمینه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان‌های کشور اقدامات خوبی انجام شده به طوریکه ظرفیت شبکه ارتباطی کشور دو تا سه برابر شده است.

معاون امور مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات، استان اردبیل را از جمله استان‌های پیشرو در این زمینه بیان کرد و ادامه داد: در دو سال اخیر 9 هزار و 500 کیلومتر فیبر نوری در این استان اجرایی شده و 97 درصد روستاها حتی بالاتر از میانگین کشوری از تلفن خانگی بهره‌مند هستند.

وی ضرورت تحقق توسعه عدالت دیجیتالی را با راه‌اندازی شبکه‌های تلفن همراه نسل‌های جدید به صورت باند پهن برای تقویت شبکه‌های تلفن همراه و اینترنت را یادآور شد و اضافه کرد: وزارت ارتباطات برای توسعه شبکه باند پهن اینترنت در روستاها نیز تلاش می‌کند تا آخرین نسل فناوری جدید را در مناطق روستایی برای دسترسی به شبکه پرسرعت اینترنت در مناطق مختلف مورد توجه قرار دهد.

معاون امور مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات در پایان مهم‌ترین دغدغه در استان‌های کشور را استفاده از این زیرساخت‌ها در خلق ثروت عنوان کرد و توضیح داد: تقویت این زیرساخت‌ها می‌تواند به توانمندسازی اقتصادی، توسعه اشتغال، بهره‌وری بالا و همچنین رفاه بیشتر کمک کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار