کد خبر: ۲۴۳۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶ 10 June 2016
فرماندار بهشهر با بیان اینکه کمترین رشد جمعیت در سطح مازندران را بهشهر دارد، گفت: در خانواده‌های جدید این شهرستان، به‌ازای هر خانواده 1.3 فرزند داریم یا به‎عبارتی دیگر، هر سه خانوار شهری چهار فرزند دارند.

به گزارش تابناک مازندران، سیدخالق سجادی بعد از ظهر امروز در جمع نمازگزاران به موضوع اعتیاد و تبعات آن در جامعه اشاره و اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، امروزه اگر مسؤولان نظام جمهوری اسلامی ایران با موادمخدر به سختی مبارزه می‌کنند، یک جهاد بزرگ و یک حرکت بسیار عمیق برای پیشرفت امورات کشور است.

وی با بیان اینکه یکی از بلاهای خانمان‌سوزی که امروز اقشار مختلف به‌ویژه جوانان را تهدید می‌کند، اعتیاد به مواد مخدر است، افزود: بسیاری از خانواده‌ها به‌دلیل نداشتن تجربیات و آگاهی کافی دچار این مشکل سنگین می‌شوند و در این بین برخی از دلالان و سودجویان و فروشندگان موادمخدر در پی انباشتن جیب‌های خود هستند.

* افزایش تک‎فرزندی و کاهش رشد جمعیت در بهشهر

فرماندار بهشهر گفت: جوانان و نوجوانان آسیب‌پذیری را از ناحیه خانواده دارند، لذا بر همه مسؤولان و خانواده‌ها واجب است که سعی و تلاش خود را به‌کار بگیرند تا فرزندان این مرزو بوم که باید پشت کرسی دانشگاه‌ها و مراکز علمی به جهاد بپردازند، گرفتار موضوع شوم اعتیاد نشوند.

سجادی با اشاره به معضل تک‌فرزندی و کاهش رشد جمعیت در کشور و به‌ویژه در مازندران، تصریح کرد: کمترین رشد جمعیت در سطح مازندران را بهشهر دارد، به‌طوری که طبق آمار شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، در خانواده‌های جدید، به‌ازای هر خانواده 1.3 فرزند داریم یا به‎عبارتی دیگر، هر سه خانوار شهری چهار فرزند دارند و این زنگ خطر بزرگی برای امنیت کلان شهر و کشور است.

وی ادامه داد: سن ازدواج به میانگینی رسید که اختلاف سنی پدر و مادر با فرزندان آنها افزایش یافته و سبب شد تا ارتباط با فرزندان به‌شدت جریحه‌دار شود.

* بهره‌مندی از روحانیون و معتمدان محلی برای مبارزه با معضل اعتیاد

نماینده عالی دولت در بهشهر بار دیگر به موضوع اعتیاد اشاره و اظهار کرد: یکی از راه‌های پیشگیری از اعتیاد، گسترش و فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد است که دولت خود را مکلف می‌داند تا از همه سازمان‌ها و نهادها که در بخش مبارزه با مواد مخدر فعالیت می‌کنند، به هر روش ممکن حمایت کند.

سجادی گفت: در این راستا از مؤسسات، سازمان‌ها و نهادها دعوت می‌کنیم که با مراجعه به فرمانداری، بهزیستی و کمیته امداد و دیگر اعضای شورای هماهنگی موادمخدر یک گام برای مقابله با اعتیاد برداریم.

فرماندار بهشهر از شوراهای اسلامی و دهیاری‌ها خواست که مراقبت بیشتری از روستاها داشته باشند، زیرا برخی افراد با کشت مواد مخدر در روستاها می‌خواهند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

این مسؤول، راه دیگر پیشگیری از مواد مخدر را بهره‌مندی از ارشادهای و راهنمایی‌های روحانیت، هیأت امنا، متولیان مساجد، مذهبی‌ها و فرهنگی‌های شهر دانست و افزود: این افراد به دلیل محبوبیت و مقبولیتی که در شهر داشته و معتمد مردم هستند، در پیشگیری از این امر نقش مهمی دارند.

* کشف 50 کیلوگرم مواد مخدر در مدت 3 ماه

نماینده عالی دولت در بهشهر با اشاره به برگزاری مستمر جلسات شورای هماهنگی مواد مخدر در این شهرستان، گفت: با همت سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیروهای انتظامی در بهشهر، 50 کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط  و در این رابطه نیز 450 نفر از توزیع‌کنندگان موادمخدر دستگیر شدند.

این مسؤول ادامه داد: 26 خودرو حامل مواد مخدر و 18 موتورسیکلت نیز توقیف شد و در مجموع نسبت به مشابه سال گذشته در همین مدت، میزان کشفیات افزایش چهار برابری یافت و نشان می‌دهد که نیروهای انتظامی و اطلاعات به‌خوبی در این امر وارد شدند.

سجادی با قدردانی از حضور پُرشور مردم بهشهر در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و آغاز نمایندگان در این دو مجلس مهم، گفت: از عملکرد دو دوره احمدعلی مقیمی نماینده سابق در حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه قدردانی می‌کنیم و برای نماینده جدید علی‌محمد شاعری نیز آرزوی موفقیت داریم.

فرماندار بهشهر با اشاره به قول استاندار مازندران از تریبون نماز جمعه بهشهر در ماه گذشته درباره ارتقای دفتر سرپرستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به اداره، افزود: این مهم نیز در اسرع وقت همگام با تصویب درخواست مسؤولان هشت شهرستان دیگر در همین رابطه، نهایی شد.

سجادی بیان کرد: افتتاح چندین پروژه اقتصادی بزرگ و اشتغال‌زا را در هفته دولت داریم و پیش از این نیز با حضور استاندار مازندران و هیأت همراه، فاز جدید کارخانه اکریلتاب بهشهر افتتاح و 85 کارگر جدید در آن مشغول کار شدند.

وی در پایان با تبریک ماه مبارک رمضان و قبولی طاعات و عبادات به نمازگزاران، گفت: باید با بهره‌مندی از فیوضات و برکات این ماه عزیز، ضمن پرداختن به رشد معنوی، به فکر دستگیری از نیازمندان نیز باشیم.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار