کد خبر: ۲۴۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 06 June 2016


مدیرکل فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: 97 درصد کتابخانه های عمومی کشور به سیستم یکپارچه مدیریت فرایندهای کتابخانه عمومی متصل هستند.

لیلی هاشمی روز دوشنبه در حاشیه نشست با مسئولان کتابخانه های عمومی استان البرز که در کتابخانه ی عمومی امیرکبیر کرج برگزار شد،در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این سیستم که به نام نرم افزار جامع مدیریت کتابخانه سامان راه اندازی شده در حدود 2293 کتابخانه به اعضا و مراجعین خدمات ارایه می دهد.

وی اظهار داشت: این کتابخانه ها با استفاده از این سیستم از نرم افزار جامع کتابخانه ها استفاده می کنند و نرم افزار جامع موجود کاملا تحت وب و آنلاین است.

وی گفت: این نرم افزار تمام فرایندهای کتابخانه را مکانیزه کرده و اعضای و مراجعین هم می توانند در هر موقعیت مکانی و زمانی از طریق اتصال به این سیستم در بانک اطلاعاتی مشترکی که در تمام کشور این منابع مشترک هستند، کتاب مورد نظر را جستجو کنند.

هاشمی اضافه کرد: همچنین اعضا می توانند با جستجو در این بانک اطلاعاتی کتاب مورد نظرشان را پیدا کنند که در کدام کتابخانه هست و یا کتاب را امانت یا رزرو کنند و یا برای عضویت از طریق آنلاین اقدام کنند.

وی همچنین به بارگذاری نرم افزار اطلس کتابخانه ها در این سیستم اشاره کرد و افزود: با استفاده از این نرم افزار فرد از مکان مورد نظر خود می تواند نزدیکترین کتابخانه به محل استقرارش را شناسایی و حتی مسیر رسیدن به کتابخانه را در نقشه ببیند.

***ارایه خدمات اینترنت WIFI به اعضاء

مدیرکل فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه های عمومی کشور یکی از خدمات نوین در نهاد را ارایه خدمات اینترنت WIFI به اعضا با استفاده از سیستم های یکپارچه عنوان کرد.

وی گفت: در سال جاری در نظر است 10 درصد از کتابخانه های عمومی در کشور به اعضا و مراجعین اینترنت ارایه کنند که در جذب افراد به کتابخانه ها تاثیر دارد.

هاشمی در پایان بیان داشت: از نظر زیرساخت کتابخانه ها در این دوره یک تحول چشمگیری به وجود آمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار